NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]

| Michał Szymajda 23.02.2017 20

Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Zmodernizowana stacja Owcza Fot. RŻD International
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Rosjanie zakończyli modernizację 16-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Belgradu do Pančeva. Zainteresowanie Rosjan i Chińczyków kolejowymi inwestycjami na Bałkanach jest coraz większe.
RŻD International – infrastrukturalna spółka córka Rosyjskich Kolei, realizująca kontrakty poza krajem pochodzenia – oficjalnie zakończyła prace 10 lutego bieżącego roku, gdy Serbowie potwierdzili na piśmie odbiór linii. Prace trwały od marca 2014 roku.

Drugi tor i modernizacja linii za 90 milionów dolarów

Obejmowały modernizację istniejącego zelektryfikowanego toru, gdzie do 2014 obowiązywała prędkość 50 km/h dla pociągów pasażerskich i 30 km/h dla towarowych, oraz dobudowę drugiego toru wraz z jego elektryfikacją. Przebudowano i zmodernizowano układ torowy na dwóch stacjach, gdzie wybudowano także nowe perony, całkowicie zmodernizowano miejsca oczekiwania podróżnych Krnjača, Ovča, Sebeš i główną stację w Pančevie. Najtrudniejsza operacja dotyczyła budowy 242-metrowego mostu nad rzeką Tamiszą i innych obiektów inżynieryjnych nad mniejszymi ciekami wodnymi. Ponadto zbudowano nowe systemy sterowania ruchem kolejowym i nowe podstacje trakcyjne. Koszt wszystkich prac do 90 mln dolarów, czyli około 360 mln zł. Przebudowa została sfinansowana ze środku pochodzących z pożyczki z rosyjskich banków (85% wartości kontraktu) i środków budżetowych Serbii (15%).

Teraz pasażerskie pociągi między Belgradem a Pančevem pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe o 20 km/h wolniej. Dzięki dobudowie torów, przebudowie stacji i srk znacznie wzrośnie przepustowość i bezpieczeństwo na linii. Przebudowa ma pozwolić w przyszłości na reaktywację międzynarodowych pociągów Belgrad – Timisoara (Rumunia).

Rosjanie i Chińczycy aktywni na Bałkanach

Z końcem 2016 rosyjski producent Metrowagonmasz zakończył dostawę 27 wysokopodłogowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Zarówno dostawa tych pojazdów, jak i wspomniana wyżej modernizacja, jest efektem porozumienia gospodarczego, jakie Rosja zawarła z Serbią w 2013 i w 2014 roku. Pieniądze z rosyjskich pożyczek (łącznie to 800 mln dolarów) mają być wykorzystane na modernizację sieci kolejowej do 2023. Najbardziej ambitną inwestycją będzie modernizacja linii Belgrad – Budapeszt na odcinku Stara Pazowa – Nowy Sad. Na niektórych fragmentach tej magistrali pociągi mają pojechać z prędkością 200 km/h. Więcej o tych inwestycjach piszemy tutaj.

Także Chińczycy są mocno zainteresowani inwestycjami na Bałkanach, czego dowodem są zakupy taboru produkcji CRRC przez koleje macedońskie i spółki serbskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Belgrad (1)
Serbia (7)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS