Modernizacja magistrali nadodrzańskiej to kluczowa inwestycja na rozpoczętą już perspektywę unijna 2014–2020. PKP PLK ogłosiły właśnie przetarg na studium wykonalności. Wykonawcę wskaże jakość, a nie cena oferty.
Jak wskazywał w kwietniu wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki, modernizacja magistrali nadodrzańskiej jest jedną z kluczowych inwestycji zapisanych w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu. Praktycznie gwarantuje to pozyskanie środków unijnych na ten cel w latach 2014–2020 – przy odpowiednim przygotowaniu projektu.
PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie się za to zabrały. I wszystko wskazuje na to, że chcą uniknąć błędów z poprzednich lat. Na przygotowanie Studium Wykonalności dla realizacji projektu "Prace na linii kolejowej C-E59 Wrocław Brochów/Grabiszyn - Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Szczecin Podjuchy" dadzą wykonawcom ponad rok (dokładnie 380 dni). Nie znamy szacunkowej wartości zamówienia ale wysokość wadium wskazuje na kilkumilionowy budżet.
Najbardziej obiecujące są kryteria udzielenia zamówienia. PKP PLK zrezygnowała w tym wypadku z dyktatu najniższej ceny. Stanowić ona będzie tylko 40 proc. punktów, które mogą uzyskać wykonawcy. Pozostałe 60 proc. punktów zostanie przyznanych za wartość techniczną oferty. Wykonawcę poznamy najwcześniej w połowie sierpnia.