NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Remont szlaku z Janowic Wielkich do Wojanowa na Dolnym Śląsku

| Martyn Janduła 21.03.2017 8

Remont szlaku z Janowic Wielkich do Wojanowa na Dolnym Śląsku
Stacja w Janowicach Wielkich po modernizacjiFot. wasiukibic, bazakolejowa.pl
PKP PLK poszukują wykonawcy remontu dla sześciokilometrowego odcinka od Janowic Wielkich do Wojanowa na linii kolejowej nr 274. Prace wyceniane są na ponad 17 mln zł, a jednym z efektów ma być osiągnięcie prędkości do 120 km/h.
Prace w systemie „projektuj i buduj” mają dotyczyć toru nr 1 na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów od km 114,258 do km 120,361 na Dolnym Śląsku. Zadanie to ma być zrealizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”.

Odcinek jest niewielki, bo ma zaledwie 6 kilometrów. Prace mają zapewnić na nim prędkość eksploatacyjną dla pociągów pasażerskich na poziomie 120 km/h, zaś dla towarowych – 100 km/h. PKP PLK planuje wymianę nawierzchni torowej od styku za krzyżownicą rozjazdu na stacji Janowice Wielkie do styku przed krzyżownicą stacji Wojanów – bez 400-metrowego odcinka toru na długości tunelu w km 118,700. Na 6 km zaplanowano wymianę torów, wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wzmocnienie podtorza, kompleksową wymianę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi oraz poprawę odwodnienia. Remont przejdzie 10 przepustów, 2 wiadukty oraz 10 ścian oporowych.

Przebudowie poddany zostanie również peron nr 2 na przystanku osobowym Trzcińsko. Zostanie on skrócony od strony Wrocławia do 200 m. Po zmianach zyska on wysokość 0,55 m powyżej główki szyny. Wygląd peronu określono jako „lustrzany” do obecnego – wyremontowanego już – peronu nr 1. Na krańcu peronu znajdzie się pochylnia, zaś w miejscu starej wiaty stanie nowa wraz z ławkami, koszami na śmieci, gablotami informacyjnymi oraz stojakami rowerowymi.

Zamawiający szacuje, że koszt inwestycji to 17,585 mln zł brutto. Okres trwania inwestycji planuje się maksymalnie na 388 dni. Cena w przetargu to 60% oceny, zaś termin realizacji robót budowlanych –40%. Składanie ofert trwa do 26 kwietnia do godz. 10:00.

Warto wspomnieć, że trwa również postępowanie przetargowe na prace na innym odcinku linii kolejowej nr 274. Chodzi o odcinek Wrocław – Zgorzelec, który wchodzi w skład II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace obejmą odcinek od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Więcej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS