NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

Remont szlaku z Janowic Wielkich do Wojanowa na Dolnym Śląsku

| Martyn Janduła 21.03.2017 8

Remont szlaku z Janowic Wielkich do Wojanowa na Dolnym Śląsku
Stacja w Janowicach Wielkich po modernizacjiFot. wasiukibic, bazakolejowa.pl
PKP PLK poszukują wykonawcy remontu dla sześciokilometrowego odcinka od Janowic Wielkich do Wojanowa na linii kolejowej nr 274. Prace wyceniane są na ponad 17 mln zł, a jednym z efektów ma być osiągnięcie prędkości do 120 km/h.
Prace w systemie „projektuj i buduj” mają dotyczyć toru nr 1 na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów od km 114,258 do km 120,361 na Dolnym Śląsku. Zadanie to ma być zrealizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”.

Odcinek jest niewielki, bo ma zaledwie 6 kilometrów. Prace mają zapewnić na nim prędkość eksploatacyjną dla pociągów pasażerskich na poziomie 120 km/h, zaś dla towarowych – 100 km/h. PKP PLK planuje wymianę nawierzchni torowej od styku za krzyżownicą rozjazdu na stacji Janowice Wielkie do styku przed krzyżownicą stacji Wojanów – bez 400-metrowego odcinka toru na długości tunelu w km 118,700. Na 6 km zaplanowano wymianę torów, wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wzmocnienie podtorza, kompleksową wymianę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi oraz poprawę odwodnienia. Remont przejdzie 10 przepustów, 2 wiadukty oraz 10 ścian oporowych.

Przebudowie poddany zostanie również peron nr 2 na przystanku osobowym Trzcińsko. Zostanie on skrócony od strony Wrocławia do 200 m. Po zmianach zyska on wysokość 0,55 m powyżej główki szyny. Wygląd peronu określono jako „lustrzany” do obecnego – wyremontowanego już – peronu nr 1. Na krańcu peronu znajdzie się pochylnia, zaś w miejscu starej wiaty stanie nowa wraz z ławkami, koszami na śmieci, gablotami informacyjnymi oraz stojakami rowerowymi.

Zamawiający szacuje, że koszt inwestycji to 17,585 mln zł brutto. Okres trwania inwestycji planuje się maksymalnie na 388 dni. Cena w przetargu to 60% oceny, zaś termin realizacji robót budowlanych –40%. Składanie ofert trwa do 26 kwietnia do godz. 10:00.

Warto wspomnieć, że trwa również postępowanie przetargowe na prace na innym odcinku linii kolejowej nr 274. Chodzi o odcinek Wrocław – Zgorzelec, który wchodzi w skład II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace obejmą odcinek od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Więcej piszemy tutaj.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (208)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (208)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS