Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Regionalnym przez media: Powstanie kolej elektryczna w bunkrach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Regionalnym przez media: Powstanie kolej elektryczna w bunkrach
fot. Rafał JasińskiBudynek stacji Radzyń Podlaski 0 stan na 2016 r.
W mijającym miesiącu można było przeczytać o planowanych inwestycjach w transport szynowy lub w otoczeniu linii kolejowych. Pojawiły się informacje o nowych pomysłach na atrakcje turystyczne z wykorzystaniem kolei. W tym aspekcie aktywne były niektóre samorządy lokalne.

Lubelskie: Samorządy współpracują z koleją

W „Nowym Tygodniu Chełmskim” można przeczytać o współpracy samorządu Chełma ze spółkami kolejowymi oraz o jego planach dotyczących spraw okołokolejowych. W 2017 r. z budżetu miasta wsparcie w wysokości blisko 20 tys. zł otrzymają Przewozy Regionalne na realizację sezonowych połączeń Chełm – Włodawa. Składy osobowe na linii nr 81 będą kursowały od początku czerwca do końca sierpnia. Zmiana terminu obsługi trasy wynika z zaplanowanych na jesień prac torowych. Rok wcześniej, szynobusy obsługiwały linię nadbużańską od końca czerwca do początku października, a skorzystało z nich około 2 500 pasażerów. Ponadto z pomocą środków unijnych przebudowany zostanie plac przed dworcem Chełm. Inwestycja będzie stanowiła element większego przedsięwzięcia, w ramach którego m.in. zostaną zakupione nowe autobusy, wybudowanych kilka kilometrów dróg rowerowych oraz powstanie system roweru miejskiego. Wcześniej tygodnik informował o modernizacji jednej z ważniejszych dróg miejskich, podczas której będzie wybudowany wiadukt nad linią Chełm – Włodawa.

Dodatkowo tygodnik poinformował, że postępują prace nad prawem miejscowym regulującym zagospodarowanie przestrzenne Gminy Siedliszcze. Uwzględnia on budowę torów kolejowych do planowanej kopalni węgla kamiennego w Kuliku, która połączy zakład z linią kolejową nr 7. Co istotne, podczas konsultacji społecznych nikt nie wniósł uwag do proponowanych zmian otwierających drogę do inwestycji.


W „Dzienniku Wschodnim” można przeczytać o dodatkowym przystanku dla pociągów TLK na linii objazdowej dla modernizowanej „siódemki”. Po kilkunastu latach przerwy, od czerwca połączenia pasażerskie z Warszawą, a także z Chełmem, Lublinem i Rzeszowem zyskają mieszkańcy Radzynia Podlaskiego i okolic. Wcześniej postój na obecnie nieczynnej stacji w Bedlnie nie był przewidziany. Jednak na skutek zaangażowania lokalnych władz PKP Intercity zmieniło zdanie i będzie obsługiwało Radzyń Podlaski. Wcześniej jednak będzie musiała zostać przygotowana infrastruktura pasażerska, za którą odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe. Do końca roku ma zostać również wyremontowany dworzec, który od wielu lat nie pełni swojej funkcji.


Lubuskie: Kolejką po bunkrach

W portalu „Radia Zachód” Remigiusz Lorenz, Burmistrz Międzyrzecza, poinformował słuchaczy o uatrakcyjnieniu zwiedzania bunkrów Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. W tym celu ma zostać uruchomiona kolej elektryczna. Jak zapewnił rozmówca rozgłośni, początek realizacji przedsięwzięcia niebawem powinien się rozpocząć, ku końcowi zmierzają prace nad wnioskiem o dofinansowanie na powstania kolejki elektrycznej w bunkrach Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego.

Teren MRU to atrakcja turystyczna, ciesząca się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku muzeum w Pniewie odwiedziło ponad 56 tys. osób.


Małopolskie: Stanowisko powiatu gorlickiego

Jak można przeczytać na portalu Powiatu Gorlickiego, na lutowej sesji Rady Powiatu Gorlickiego uchwalono dwa stanowiska dotyczące inwestycji infrastrukturalnych, które będą realizowane przez PKP PLK na terenie województwa podkarpackiego. Radni jednogłośnie poparli rewitalizację linii nr 108 Stróże – Krościenko. Wskazali na podstawowe znaczenie tej trasy w rozwoju społeczno-gospodarczym w rejonie omawianego odcinka sieci kolejowej. Jest to jedyna linia, która może stanowić element połączenia kolejowego z resztą kraju. W drugim stanowisku przedstawiciele lokalnej społeczności wyrazili wątpliwości odnośnie celowości budowy łącznicy Jedlicze – Szebnie. Uważają, że cele inwestycji można osiągnąć znacznie niższym kosztem, rewitalizując istniejącą łącznicę nr 618. W ocenie samorządowców budowa nowej linii kolejowej „odepchnie” pociągi pasażerskie od pogranicza regionów – małopolskiego i podkarpackiego.

Więcej

Opolskie: Powstanie centrum przesiadkowe


W „Nowej Trybunie Opolskiej” można przeczytać o pozyskaniu przez samorząd Opola dworca autobusowego wraz z przylegającym terenem, położonego w pobliżu głównego dworca kolejowego. Jest to pierwszy krok do realizacji centrum przesiadkowego. Obecnie opracowywana jest niezbędna dokumentacja. Szacowany koszt budowy obiektu to ok. 30 mln zł. Jego budowa rozpocznie się najwcześniej w przyszłym roku.


Podlaskie: Pomysły na dworzec

„Gazeta Współczesna” zainteresowała się możliwymi zmianami na dworcu kolejowym w Białymstoku. W ramach planowanej inwestycji zakłada się zburzenie części budynku, która nie jest chroniona przez konserwatora zabytków. Ma natomiast powstać przejście podziemne, lepiej integrujące kolej z komunikacją autobusową regionalną i dalekobieżną. Nowością będzie winda wybudowana wewnątrz zabytkowego budynku.

W dzienniku można przeczytać o możliwościach nadania dodatkowych funkcji zabytkowemu dworcowi. Pojawiły się propozycje urządzenia w nim sali, w której odbywałyby się spektakle oraz poszerzenia oferty lokali usługowych o dodatkowe funkcje.


Świętokrzyskie: Przygotowania do prac w Skarżysku-Kamiennej

W Serwisie Informacyjnym „TSK24.pl” pojawiła się informacja o postępach w przygotowaniach do prac w rejonie dworca kolejowego Skarżysko-Kamienna. Zakładana inwestycja przewiduje budowę tunelu pieszo-rowerowego pod torami oraz rozbudowę infrastruktury wokół dworca. Przebudowany zostanie sam budynek. Inwestycja będzie realizowana przez PKP oraz PKP PLK w latach 2018 i 2019. Skarżyskie samorządy (lokalny i powiatowy) zadeklarowały pomoc w realizacji prac.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Infrastruktura

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Infrastruktura

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Infrastruktura

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Infrastruktura

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5