NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

RegioJet po raz pierwszy z zyskiem

| Michał Plaza 20.08.2016 104

RegioJet po raz pierwszy z zyskiem
Fot. Kabelleger / David Gubler, CCA 4.0/Wikimedia Commons
Największy czeski prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy po raz pierwszy od zapoczątkowania działalności przewozowej wykazał zysk. W 2015 roku RegioJet zarobił 41 mln koron i po 3,5 roku nie ukończył gospodarowania ze stratą. 
Jak wynika z opublikowanego właśnie rocznego sprawozdania finansowego, przewoźnikowi w porównaniu z wcześniejszymi latami wyraźnie wzrósł obrót oraz liczba pasażerów. Przychody w 2015 roku wyniosły 649 mln koron i rok do roku wzrosły o 45%. W kwocie tej zawarta jest także kompensata od ministerstwa transportu za stosowanie zniżek ustawowych, która w 2015 roku równa była 43 mln koron stanowiąc niecałe 7% całkowitego obrotu. Firma twierdzi, że w formie podatków, obowiązkowych odpisów i opłat za dostęp do infrastruktury zapłaciła państwu 120 mln koron, co wielokrotnie przewyższa kwotę kompensacji, która była przedmiotem wielokrotnej krytyki.

W swych pociągach w Republice Czeskiej i na Słowacji RegioJet przewiózł 3 mln pasażerów. W pierwszym półroczu bieżącego roku przewoźnik odnotował wzrost obrotów o 25,7%, a w całym roku oczekuje wzrostu liczby podróżnych o 25%. Wysoki dodatni trend ma być głównie osiągnięty dzięki poszerzeniu oferty na trasie Praga-Koszyce oraz nowemu połączeniu na środkowe Morawy. Co więcej, od grudnia RegioJet uruchamia połączenie pomiędzy Pragą a Bratysławą.

RegioJet rozpoczął uruchamianie swych żółtych pociągów we wrześniu 2011 roku od trasy pomiędzy Pragą a Ostrawą. Od tego czasu sieć przewoźnika rozszerzona stopniowo została także na Słowację. Jeszcze w 2014 roku strata RegioJetu wynosiła 42 mln koron, a strata skumulowana od początku działalności osiągnęła ćwierć miliarda koron. Środki te były równoważone pożyczkami od grupy Student Agency, do której należy przewoźnik.

Po opodatkowaniu zysk RegioJet wyniósł 35 mln koron a Radima Jančura, właściciel firmy, sukces swego przedsięwzięcia widzi w obniżeniu kosztów jednostkowych i zwiększeniu liczby pasażerów. Przeciętne napełnienie pociągów osiąga 80% a niektóre składy przewoźnika zestawione są z 13 wagonów. W związku z poszerzeniem sieci i rozrostem parku wozowego liczba pracowników wzrosła z 306 do 359.
Grupa Student Agency, poza prowadzeniem przewozów kolejowych posiada bogatą sieć krajowych i międzynarodowych połączeń autobusowych, świadczy usługi taksówkarskie, pośredniczy w sprzedaży biletów lotniczych, kursów językowych i pobytów wakacyjnych. Jej zeszłoroczny obrót wyniósł 2,88 mld koron a zysk przed opodatkowaniem 221 mln koron.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

RegioJet (0)
(0)

Więcej z regionu:

Czechy (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

RegioJet (0)
(0)

Wiecej z regionu:

Czechy (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS