Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pudła ICx będą powstawać w Polsce (aktualizacja)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm/ms, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pudła ICx będą powstawać w Polsce (aktualizacja)
Jak poinformowali na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele koncernu Bombardier, pudła najnowszych pociągów dużych prędkości ICx dla Kolei Niemieckich (DB) będą produkowane w Polsce.

W maju 2011 r. Deutsche Bahn podpisały umowę ramową z Siemensem na produkcję do 300 składów pociągów nowej generacji, nazwanych ICx. W pierwszej kolejności powstanie 130 pociągów. Składy ICx będą stanowiły podstawę głównych relacji krajowych Intercity i Intercity-Express. Szacuje się, że 70% wpływów biletów na tych trasach będzie pochodziło właśnie z połączeń obsługiwanymi składami ICx.

Partnerem Siemensa, dla którego jest to największy kontakt w historii, jest kanadyjski Bombardier. I to właśnie ta firma poinformowała dziś, że pudła jednego z najnowocześniejszych pociągów na świecie będą powstawać w jej fabryce we Wrocławiu. Pierwsze nowe pociągi ICx mają pojawić się na torach pod koniec 2017 roku. Pierwotnym terminem był 2016 rok.

Bombardier poinformował, że decyzja ta oznacza utworzenie ok. stu nowych miejsc pracy w fabryce. Powstanie nowa hala budowy pudeł oraz nowa lakiernia. W sumie Bombardier zainwestuje we Wrocławiu 50 mln euro. Najważniejszy będzie nowoczesny system spawania laserowego 3D, który do tej pory działał tylko w niemieckiej filii produkcyjnej koncernu.

– Rozpoczynamy we Wrocławiu produkcje pudeł dla pociągów pasażerskich. Oznacza to wzrost miejsc pracy oraz wprowadzenie nowych technologii spawalniczych do zakładu. Te inwestycję to perspektywa pracy dla zakładu i nowe możliwości rozwoju przez conajmniej 10 kolejnych lat – powiedział Krzysztof Gablankowski – prezes zarządu Bombardier Transportation Polska.

Metoda spawania laserowego 3D, za pomocą którego odbędzie się łączenie elementów konstrukcji pociągów ICx, pozwala na osiągnięcie znakomitej jakości spawów, redukuje także czas pracy potrzebny na wykonanie pudła.

– Już za kilka tygodni podpiszemy umowy z wykonawcami nowych hal. Obiekty o których mówimy staną w ciągu jednego roku. Musimy być szybcy, aby w porę sprostać terminom narzuconym przez DB – dodał Gablankowski.

– Decyzja koncernu Bombardier o zlokalizowaniu inwestycji na Dolnym Śląsku wynika z różnych czynników. Po pierwsze jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości produktów z Wrocławia i umiejętności tutejszych pracowników. Po drugie zakład jest zlokalizowany blisko granicy z Niemcami. Przyznaję, że produkcja w Polsce jest także tańsza niż w krajach ościennych – wyjaśnił  Sébastien Ross wiceprezydent Bombardiera zajmujący się technologią produkcji pudeł i podzespołów spawanych.

Produkcja pudeł dla pociągów ICX będzie odbywała się równolegle w Niemczech. Włączenie w proces produkcyjny zakładu we Wrocławiu wynika z bardzo wysokiego tempa dostaw narzuconego przez DB. Ale technologia spawania będzie wykorzystywana także przy produkcji innych pudeł.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Infrastruktura

Dlaczego pudła ICx powstaną w Polsce?

Tabor i technika

Dlaczego pudła ICx powstaną w Polsce?

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 29 lipca 2015

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Infrastruktura

Dlaczego pudła ICx powstaną w Polsce?

Tabor i technika

Dlaczego pudła ICx powstaną w Polsce?

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 29 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5