Trwa budowa łącznicy kolejowej w krakowskiej dzielnicy Podgórze. W jej ramach wybudowane będą przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.
Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki umożliwi skrócenie czasu przejazdu z/w kierunku Krakowa Głównego np. z/do Skawiny, Bielska-Białej, Żywca, Suchej Beskidzkiej i Zakopanego o około 15 minut. Nowe tory poprawią przepustowość w centrum Krakowa oraz wpłyną na zdecydowanie lepszą obsługę pasażerów kolei aglomeracyjnej na dwóch nowych przystankach. Łącznica ma zostać oddana do użytku w 2017 roku.
Przystanek Kraków Zabłocie niczym nie przypomina już swojej poprzedniej wersji. Projekt budowy nowej infrastruktury do obsługi pasażerów na Zabłociu zakłada budowę dwóch nowych zadaszonych peronów z dwoma krawędziami peronowymi. Pod nimi znajdzie się sporych rozmiarów hala do obsługi pasażerów, co będzie nowością wobec wcześniejszego przystanku.
Co najważniejsze, projekt przebudowy oraz wszystkich prac towarzyszących przewiduje następny duży projekt PKP Polskich Linii Kolejowych, którym będzie dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku od Krakowa Gł. do Krakowa Płaszowa – jedna para torów, oraz od Krakowa Pł. do Krakowa Bieżanowa – jeden tor. Z tego względu konstrukcja peronów i zadaszenia została przygotowana do rozbudowy o jeszcze dwie krawędzie peronowe.
W pobliżu przystanku Zabłocie przebudowywany jest układ drogowy. Wybudowany został parking dla samochodów. Przystanek będzie posiadał ruchome schody oraz windy. Dzięki uprzejmości PKP PLK oraz wykonawcy, w trakcie
wczorajszej wizyty Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury i budownictwa, dziennikarze mieli okazję zapoznać się z postępem prac na przystanku Kraków Zabłocie. Koszt inwestycji to 348 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex SA (lider) oraz Ferrovial Agroman SA (partner).