NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]

| Dominik Lebda 14.12.2016 58

Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Budowa przystanku Kraków Zabłocie Fot. DL
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Trwa budowa łącznicy kolejowej w krakowskiej dzielnicy Podgórze. W jej ramach wybudowane będą przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.
Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki umożliwi skrócenie czasu przejazdu z/w kierunku Krakowa Głównego np. z/do Skawiny, Bielska-Białej, Żywca, Suchej Beskidzkiej i Zakopanego o około 15 minut. Nowe tory poprawią przepustowość w centrum Krakowa oraz wpłyną na zdecydowanie lepszą obsługę pasażerów kolei aglomeracyjnej na dwóch nowych przystankach. Łącznica ma zostać oddana do użytku w 2017 roku.

Przystanek Kraków Zabłocie niczym nie przypomina już swojej poprzedniej wersji. Projekt budowy nowej infrastruktury do obsługi pasażerów na Zabłociu zakłada budowę dwóch nowych zadaszonych peronów z dwoma krawędziami peronowymi. Pod nimi znajdzie się sporych rozmiarów hala do obsługi pasażerów, co będzie nowością wobec wcześniejszego przystanku.

Co najważniejsze, projekt przebudowy oraz wszystkich prac towarzyszących przewiduje następny duży projekt PKP Polskich Linii Kolejowych, którym będzie dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku od Krakowa Gł. do Krakowa Płaszowa – jedna para torów, oraz od Krakowa Pł. do Krakowa Bieżanowa – jeden tor. Z tego względu konstrukcja peronów i zadaszenia została przygotowana do rozbudowy o jeszcze dwie krawędzie peronowe.

W pobliżu przystanku Zabłocie przebudowywany jest układ drogowy. Wybudowany został parking dla samochodów. Przystanek będzie posiadał ruchome schody oraz windy. Dzięki uprzejmości PKP PLK oraz wykonawcy, w trakcie wczorajszej wizyty Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury i budownictwa, dziennikarze mieli okazję zapoznać się z postępem prac na przystanku Kraków Zabłocie. Koszt inwestycji to 348 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex SA (lider) oraz Ferrovial Agroman SA (partner).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS