NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]

| Dominik Lebda 14.12.2016 58

Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Budowa przystanku Kraków Zabłocie Fot. DL
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie w budowie [zdjęcia]
Trwa budowa łącznicy kolejowej w krakowskiej dzielnicy Podgórze. W jej ramach wybudowane będą przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.
Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki umożliwi skrócenie czasu przejazdu z/w kierunku Krakowa Głównego np. z/do Skawiny, Bielska-Białej, Żywca, Suchej Beskidzkiej i Zakopanego o około 15 minut. Nowe tory poprawią przepustowość w centrum Krakowa oraz wpłyną na zdecydowanie lepszą obsługę pasażerów kolei aglomeracyjnej na dwóch nowych przystankach. Łącznica ma zostać oddana do użytku w 2017 roku.

Przystanek Kraków Zabłocie niczym nie przypomina już swojej poprzedniej wersji. Projekt budowy nowej infrastruktury do obsługi pasażerów na Zabłociu zakłada budowę dwóch nowych zadaszonych peronów z dwoma krawędziami peronowymi. Pod nimi znajdzie się sporych rozmiarów hala do obsługi pasażerów, co będzie nowością wobec wcześniejszego przystanku.

Co najważniejsze, projekt przebudowy oraz wszystkich prac towarzyszących przewiduje następny duży projekt PKP Polskich Linii Kolejowych, którym będzie dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku od Krakowa Gł. do Krakowa Płaszowa – jedna para torów, oraz od Krakowa Pł. do Krakowa Bieżanowa – jeden tor. Z tego względu konstrukcja peronów i zadaszenia została przygotowana do rozbudowy o jeszcze dwie krawędzie peronowe.

W pobliżu przystanku Zabłocie przebudowywany jest układ drogowy. Wybudowany został parking dla samochodów. Przystanek będzie posiadał ruchome schody oraz windy. Dzięki uprzejmości PKP PLK oraz wykonawcy, w trakcie wczorajszej wizyty Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury i budownictwa, dziennikarze mieli okazję zapoznać się z postępem prac na przystanku Kraków Zabłocie. Koszt inwestycji to 348 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex SA (lider) oraz Ferrovial Agroman SA (partner).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS