Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przyjdź na konsultacje w sprawie nowej Warszawy Zachodniej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przyjdź na konsultacje w sprawie nowej Warszawy Zachodniej
wiz. IDOM i GLEBOWSKI STUDIO
W dniach 21-22 marca w biurowcu West Station przy Al. Jerozolimskich 142A, w godz. 17:30-20:30 PKP PLK i Tramwaje Warszawskie informują mieszkańców o projekcie modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Jeszcze dziś można zatem się wybrać i zobaczyć, jak zmieni się to miejsce.

W lutym PKP PLK przedstawiły założenia koncepcji przebudowy dworca Warszawa Zachodnia. Pasażerowie zyskają jedno zadaszenie przepuszczające światło, poszerzony tunel z kasami, nowy peron, podziemne połączenie z peronem linii obwodowej, a także trzy podziemne przystanki tramwajowe. Plany kolei wykraczają jednak daleko poza samą stację: po północnej stronie widzą miejsce na nową dzielnicę biurową – taką jak Mordor, tylko znacznie lepiej skomunikowaną.

W zakresie inwestycji PKP PLK przewidziana jest przebudowa układu torowego, której celem jest zwiększenie przepustowości. Perony zostaną zbudowane od nowa w dotychczasowych lokalizacjach, a na każdy z nich będą prowadzić schody ruchome, zwykłe i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Powstanie też nowy peron dwukrawędziowy od strony Tunelowej – jedna z krawędzi będzie obsługiwać normalny ruch, a druga pociągi retro do Stacji Muzeum. Całość przykryje efektowne zadaszenie w formie hali peronowej, załamujące się i nieprzepuszczające światła od południa, za to doświetlające perony od strony północnej.

Zasadnicze zmiany zajdą pod ziemią. Istniejące przejście podziemne zostanie poszerzone z obecnych 8 metrów do nawet 50 metrów, będzie też ulokowane nieco niżej. Znajdą się w nim powierzchnie komercyjne, nowe kasy i poczekalnie, zaplecze techniczne, trzy przystanki tramwajowe na poziomie -2, a także podziemny łącznik do peronu w ciągu linii nr 20. W osi przejścia znajdą się windy. Więcej na temat projektu piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Infrastruktura

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Witold Urbanowicz 19 lipca 2023

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Infrastruktura

Znów problemy na węźle warszawskim

Pasażer

Znów problemy na węźle warszawskim

Michał Szymajda 30 marca 2023

Zobacz również:

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Infrastruktura

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Witold Urbanowicz 19 lipca 2023

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Infrastruktura

Znów problemy na węźle warszawskim

Pasażer

Znów problemy na węźle warszawskim

Michał Szymajda 30 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5