NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Przygotowania dla linii do Zegrza od nowa

| Jakub Madrjas 10.04.2017 21

Przygotowania dla linii do Zegrza od nowa
fot. J.Janusz, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK ogłosiła od nowa przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla przywrócenia ruchu na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. Oferty złożone w poprzednim postępowaniu były zbyt drogie. 
Linia kolejowa nr 28 z Wieliszewa do Zegrza znajduje się w województwie mazowieckim. Całkowita jej długość wynosi zaledwie 3,7 km. Jest to linia jednotorowa i niezelektryfikowana, której prędkość konstrukcyjną określa się na 60 km/h. W przewozach pasażerskich nie jest eksploatowana od 1994 roku.

W 2015 roku PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz przedstawiciele 9 samorządów lokalnych podpisali list intencyjny w celu podniesienia efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego poprzez rewitalizację i późniejsze utrzymywanie linii kolejowej nr 28. Województwo mazowieckie  dofinansuje zadanie pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Według propozycji do Zegrza miałyby dojeżdżać pociągi SKM, kończące obecnie bieg w Wieliszewie.

Inwestorem zostały PKP PLK, które w lutym rozpoczęły przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przywrócenia ruchu kolejowego na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. Pisaliśmy o tym tutaj. Cena w przetargu stanowi 60% oceny, natomiast 40% jest do uzyskania za czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji.

W przetargu wpłynęły cztery oferty. Tylko trzy z nich są wiążące, gdyż jeden z oferentów spóźnił się z dostarczeniem koperty o 1 minutę. Niestety, po analizie ceny okazuje się, że wszystkie oferty wykraczają znacząco poza budżet zamawiającego. Zestawienie można znaleźć tutaj.

Ze względu na znaczne przekroczenie budżetu przez wszystkie oferty, PLK odwołały przetarg. Właśnie zostało rozpisane nowe postępowanie w tej sprawie. Oferty mają być otwarte 19 kwietnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zegrze (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zegrze (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS