Partnerzy serwisu:
Biznes

Przewozy rozproszone w PKP Cargo na stabilnym poziomie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
05-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przewozy rozproszone w PKP Cargo na stabilnym poziomie
fot. Antoni Mężyński, SM42.plPrzewozy rozproszone w PKP Cargo na stabilnym poziomie
PKP Cargo chwali się rosnącymi przewozami. Ich wzrost wynika głównie z obsługi przesyłek całopociągowych. Transporty ładunków w pojedynczych lub kilku wagonach są na względnie stabilnym poziomie.

Rosnące przewozy PKP Cargo

Przed kilkoma tygodniami Grupa PKP Cargo poinformowała o przewiezieniu ponad 16,5% większej ilości ładunków w marcu 2017 względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Zwiększyła ona przewozy m.in. węgla kamiennego, kontenerów, kamienia, ropy i przetworów naftowych, cementu, rud metali oraz towarów z grupy „pozostałe ładunki“. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Ryszard Wnukowski z biura prasowego PKP Cargo, zwiększenie przewożonej masy nastąpiło głównie za sprawą przewozów całopociągowych. Przewozy rozproszone są na względnie stabilnym poziomie i stanowią kilkanaście procent wolumenu przewozów realizowanych przez Grupę. Najczęściej w pojedynczych wagonach lub w grupach wagonowych przewożone jest drewno oraz metale i wyroby metalowe.

Spółka zwiększa potencjał także do realizacji przewozów rozproszonych

Jak wynika z informacji przedstawiciela przewoźnika, PKP Cargo dysponuje dużym potencjałem, który wykorzystuje także do wykonywania przewozów pojedynczych lub niewielkich grup wagonów. – PKP Cargo korzysta na co dzień z ponad tysiąca punktów taryfowych, blisko 70 stacji manewrowych, w tym trzech stacji rozrządowych i dużej liczby stacji obsługiwanych. Dysponujemy również siecią 25 terminali przeładunkowych, którą jesteśmy w stanie rozszerzyć, w zależności od zapotrzebowania klientów, po przeprowadzeniu niezbędnych analiz – wylicza Wnukowski.

Grupa pracuje nad zwiększeniem możliwości działania. Obok wspomnianej gotowości do rozszerzenia sieci terminali przeładunkowych, dąży do rozwoju przewozów specjalistycznych. W tym celu planuje pozyskać wagony specjalistyczne, pozwalające na transport pociągami wybranych artykułów spożywczych, chemicznych, materiałów budowlanych i innych. Pozytywny wpływ na gotowość do transportu ładunków, w tym również przewozów rozproszonych, ma reaktywacja niektórych Punktów Utrzymania Taboru. Spółka oferuje możliwość skorzystania z innej oferty. – Zachęcamy zatem klientów do zmiany logistyki dostaw i tam, gdzie to jest możliwe, korzystania z systemu przewozów intermodalnych w oparciu o sieć terminali obsługiwanych przez nas zarówno w kraju, jak i za granicą. Ładunki rozproszone załadowane do kontenerów lub naczep są dowożone i odwożone do terminala przez transport samochodowy, gdzie następnie – już zwartym składem – realizujemy transport do terminala docelowego, skąd towar trafia również transportem samochodowym do klienta docelowego lub na statek – proponuje rzecznik.

Przedstawiciel wskazuje również na możliwości przewozów antenowych. – Mamy też za sobą udane przykłady pociągów antenowych, gdzie synchronizacja nadań poszczególnych grup wagonowych oraz sprawne ich łączenie w zwarte składy kierowane do finalnego odbiorcy pozwala na znaczne skrócenie czasu przewozu oraz zmniejszenie jego kosztu – podkreśla Wnukowski.

Przewozy rozproszone mało konkurencyjne

Jak zapewnia przedstawiciel PKP Cargo, grupa dąży do rozwoju przewozów stosunkowo niewielkich ilości towarów. – Chcielibyśmy wozić więcej ładunków w systemie przewozów rozproszonych. Ze względu na uwarunkowania, w jakich działa kolej, zarówno stawki za te przewozy, jak i czas dostawy ładunku, nie są jednak konkurencyjne wobec przewozów samochodowych. Ponadto nie wszędzie przetrwały bocznice, gdzie kolej mogłaby przejmować ładunek – informuje Wnukowski. – Czekające nas w najbliższych latach zamknięcia wielu linii na czas ich modernizacji i związane z tym objazdy również nie pomagają nam w pozyskiwaniu ładunków w systemie przewozów rozproszonych – kończy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Szanse na większe przeładunki w Medyce

Biznes

PKP Cargo: Szanse na większe przeładunki w Medyce

Roman Czubiński 12 lutego 2021

Pierwszy pociąg PKP Cargo International do Włoch

Świat

Pierwszy pociąg PKP Cargo International do Włoch

Roman Czubiński 12 listopada 2020

Jest konkurs na członka zarządu PKP Cargo

Biznes

Jest konkurs na członka zarządu PKP Cargo

Jakub Madrjas 01 kwietnia 2020

Skansen w Chabówce obchodzi 25-lecie

Pasażer

Skansen w Chabówce obchodzi 25-lecie

inf. pras. 11 czerwca 2018

Zobacz również:

PKP Cargo: Szanse na większe przeładunki w Medyce

Biznes

PKP Cargo: Szanse na większe przeładunki w Medyce

Roman Czubiński 12 lutego 2021

Pierwszy pociąg PKP Cargo International do Włoch

Świat

Pierwszy pociąg PKP Cargo International do Włoch

Roman Czubiński 12 listopada 2020

Jest konkurs na członka zarządu PKP Cargo

Biznes

Jest konkurs na członka zarządu PKP Cargo

Jakub Madrjas 01 kwietnia 2020

Skansen w Chabówce obchodzi 25-lecie

Pasażer

Skansen w Chabówce obchodzi 25-lecie

inf. pras. 11 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5