NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne chcą sprzedać olsztyński wieżowiec

| Martyn Janduła 20.12.2016 30

Przewozy Regionalne chcą sprzedać olsztyński wieżowiec
fot. Martyn Janduła
Trwający od lat spór dot. nowego dworca głównego w Olsztynie to nie tylko kwestia PKP SA, miasta oraz Retail Providera, właściciela autobusowej części budynku dworca. W kompleksie dworcowym znajduje się także wieżowiec, którego właścicielem są Przewozy Regionalne. Jak zapowiada spółka, wkrótce trafi na sprzedaż.
Od wielu lat mieszkańcy Olsztyna czekają na działania zmierzające do poprawy estetyki dworca głównego. Obiekt ten lata świetności ma już dawno za sobą. Wizjonerska wizja połączenia dwóch funkcji – kolejowej i autobusowej – w jednym obiekcie, mimo że chwalona, później okazała się dla miasta problematyczna.

Po sprzedaży części dworca PKS przez Skarb Państwa, trafiła ona w ręce prywatnej firmy Retail Provider – zainteresowanej bardziej inwestycjami deweloperskimi niż prowadzeniem przewozów. Od tego momentu trwa konflikt związany z przyszłością obiektu. Prywatny właściciel dąży do powstania w tym miejscu galerii handlowej. PKP SA zdradziło jednak, że skłania się ku opcji związanej z gruntownym remontem kubatury, finansowanej z pieniędzy unijnych.

Są jeszcze Przewozy Regionalne

Często zapomina się jednak, że poza wymienionymi podmiotami, swój głos dotyczący przyszłości całego kompleksu mogą mieć Przewozy Regionalne. Mowa o wieżowcu, który góruje nad obiektem. Właścicielem gruntów jest Skarb Państwa, a użytkownikiem wieczystym oraz właścicielem budynku jest właśnie przewoźnik kolejowy, który odpowiada za połączenia regionalne. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

– Przewozy Regionalne mają w planach sprzedaż nieruchomości m.in. w Gnieźnie, Wrocławiu, Częstochowie, Raciborzu, Jeleniej Górze i właśnie Olsztynie – zapowiada Michał Stilger, rzecznik prasowy spółki. – Część postępowań przetargowych już ogłosiliśmy, a niebawem opublikujemy kolejne ogłoszenia – dodaje.

Kolejny do sporu?

Wszystkie przewidziane do sprzedaży nieruchomości posiadają uregulowany stan prawny. Jak podaje rzecznik Przewozów Regionalnych, nieruchomości gruntowe spółki stanowią działki jako zwarty kompleks gruntu jednorodnie zagospodarowany i zabudowany budynkami hal remontowych i magazynowych oraz budynkami administracyjnymi. – Obszary, na których znajduje się większość nieruchomości, nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co stwarza możliwości przeznaczenia nieruchomości zgodnie z projektem potencjalnego inwestora – mówi Stilger.

Wystawienie na sprzedaż wieżowca może zatem skomplikować sprawę przyszłości olsztyńskiego dworca. – Obecnie nie wykorzystujemy wieżowca w swojej działalności. Siedziba naszego oddziału mieści się w innym budynku administracyjnym przy ul. Lubelskiej 46 – wyjaśnia Stilger. Z kolei o przyszłości nieruchomość przy pl. Konstytucji 3 Maja, czyli wieżowcu, zadecyduje jej nabywca. Prawdopodobne, że ofertą może być zainteresowana firma Retail Provider, która będzie chciała rozszerzać posiadane przez siebie mienie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztyn (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Olsztyn (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS