Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, ogłosiły przetarg na dostawę i wdrożenie systemu sprzedaży biletów online z aplikacją na urządzenia mobilne wraz z usługą utrzymania.
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę i wdrożenie systemu sprzedaży biletów online oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Wykonawca przygotuje analizę przedwdrożeniową i opracuje projekt wykonawczy w zakresie niezbędnym do zrealizowania zamówienia: wykona i wdroży system oraz aplikację mobilną, będzie świadczył usługę asysty wdrożeniowej maksymalnie do 3 miesięcy od uruchomienia systemu i aplikacji oraz będzie świadczył usługę serwisu przez 36 miesięcy od zakończenia asysty wdrożeniowej.
– W odróżnieniu od obecnego modelu, nowy system sprzedaży będzie własnością przewoźnika. Będziemy mieli pełen wpływ na jego funkcjonowanie i kierunki rozwoju m.in. w zakresie doboru takich funkcjonalności, jakie będą nam potrzebne. To kolejny krok w udoskonalaniu obsługi pasażerów Polregio. Należy przy tym podkreślić, że nie rezygnujemy ze współpracy z dotychczasowymi partnerami i nadal jesteśmy otwarci na nowe kanały sprzedaży biletów – powiedziała Anna Lenarczyk, członek zarządu – dyrektor handlowy spółki.
Użytkownik nowego systemu będzie miał możliwość wydrukowania zakupionych biletów jak również przechowywania ich na urządzeniu mobilnym. SSBO docelowo będzie mógł być zintegrowany z systemem powiadomień dotyczących podróży. Nowy system i aplikacja mobilna mają zostać udostępnione pasażerom w IV kwartale br.
Przewozy Regionalne prowadzą kompleksowe działania unowocześniające obszar dystrybucji biletów. W tym roku przewoźnik wybrał dostawcę
nowoczesnych terminali mobilnych z możliwością płatności kartą do potrzeb obsługi pociągów. Spółka ogłosiła również
konkurs na nowy system zarządzający sprzedażą biletów (SSB), który pozwoli usprawnić proces kompleksowego zarządzania sprzedażą i zastąpi obecnie użytkowane systemy backoffice oparte na wielu budowanych przez lata niezależnych systemach. System ten będzie w czasie rzeczywistym komunikować się z innymi kanałami dystrybucji biletów oraz umożliwiać współpracę z systemami innych przewoźników. Będzie także umożliwiał nabywanie biletów wspólnych oraz pozwalał na rozwój nowoczesnych interfejsów sprzedaży.
System sprzedaży biletów online i aplikacja mobilna staną się interfejsami wspomnianego systemu centralnego SSB.