Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetargi wagonowe IC niezbyt udane. Będzie kumulacja?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetargi wagonowe IC niezbyt udane. Będzie kumulacja?
Fot. KOLEJ77, SM42.plPKP Intercity nie udało się rozstrzygnąć wielu przetargów na naprawy wagonów
PKP Intercity musiało w tym roku odwołać zamówienia na prace utrzymaniowe przy ponad stu wagonach. Spółka zapewnia jednak, że nie będzie to stanowiło żadnego problemu.

Jak poinformowaliśmy przed tygodniem, PKP Intercity unieważniło przetargi na modernizację łącznie 30 wagonów osobowych. Wszystkie miały przejść modernizację z naprawą na piątym poziomie utrzymania, jednak oferty producentów przekroczyły budżet. To nie pierwszy taki przypadek w tym roku – w listopadzie unieważniono postępowanie w zakresie naprawy 60 wagonów na poziomie P4, a w sierpniu – 50 wagonów na poziomie P4.

– Niewykonanie napraw na 4. poziomie utrzymania wymienionych 110 wagonów nie będzie miało negatywnego wpływu na realizację przewozów przez PKP Intercity w kolejnym roku – zapewnia rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak. Spółka już ponowiła bowiem oba przetargi. Podobnie z nierozstrzygniętymi postępowaniami na naprawy poziomu P5. – PKP Intercity na bieżąco inicjuje nowe postępowania – zaznacza rzecznik.

Sytuację taborową spółki poprawia modernizacja, którą przeszedł jej własny zakład Remtrak. Jak informuje Nowak, w 2016 roku zakład wykonał 266 napraw wagonów na poziomie utrzymania P4, a plan na 2017 r. zakłada wykonanie napraw na poziomie P4 około 300 wagonów. – Remtrak wykonuje swoje naprawy niezależnie od prowadzonych postępowań przetargowych – zaznacza jednak rzecznik.

Producenci taboru coraz bardziej obawiają się jednak, że projekty napraw i modernizacji wagonów nałożą się na rosnące zamówienia na nowy tabor od innych spółek, których realizacja rozpocznie się już w przyszłym roku. Z tegorocznej pustki w zakładach nie udało się skorzystać. Czy nie należy w tym wypadku przynajmniej zintensyfikować prac na początku przyszłego roku? – Zintensyfikowanie napraw zależy przede wszystkim od możliwości technicznych i produkcyjnych poszczególnych wykonawców, na co przewoźnik nie ma wpływu. PKP Intercity wysyła tabor zgodnie z podpisanymi harmonogramami, jednak wykonawcy mają problemy z terminową realizacją napraw – odpowiada Cezary Nowak.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5