Partnerzy serwisu:
Biznes

Przetargi na Słowacji raczej bez firm z Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
20-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przetargi na Słowacji raczej bez firm z Polski
fot. Kasper FiszerSłowacki pociąg historyczny w polskiej Muszynie
Do przetargów na obsługę łącznie 35 linii kolejowych na Słowacji najprawdopodobniej nie staną podmioty polskie. Udziałem w postępowaniach nie są bowiem zainteresowane Przewozy Regionalne, które dysponują największym potencjałem taborowym i mają doświadczenie w kooperacji z krajowym słowackim przewoźnikiem kolejowym.

Według śmiałych planów rządu słowackiego, który odpowiada za zamawianie przewozów nie tylko na dalekobieżnych, ale i lokalnych trasach kolejowych, wkrótce mają zostać ogłoszone przetargi na obsługę 35 linii – głównie o znaczeniu regionalnym. Choć dominującą pozycję w skali kraju ma zachować ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko – Słowacka Spółka Kolejowa), zamówienia znacząco podniosą rolę podmiotów niezależnych. Nic więc dziwnego, że propozycja wzbudziła zainteresowanie także wśród przedsiębiorstw zagranicznych.

Przewozy Regionalne zamierzają skupić się na procesie restrukturyzacji

Objęcie obsługą tras na Słowacji wydaje się naturalnym kierunkiem rozwoju dla spółek czeskich. Wstępnie swojego udziału w postępowaniu nie wykluczyły państwowe České dráhy (ČD, Koleje Czeskie), najprawdopodobniej wystartuje natomiast prywatny RegioJet. Nie można wykluczyć także złożenia ofert przez mniejszych graczy z Republiki Czeskiej, np. GW Train Regio.

Jedną z linii, które mają być objęte przetargami, jest biegnąca do Polski trasa Čadca (Czadca) – Zwardoń. Zamówienia na jej obsługę najprawdopodobniej nie przejmie jednak polski przewoźnik kolejowy. Swojej oferty nie zamierzają bowiem składać ani dysponujący dobrze znanymi Słowakom „motorakami” SKPL, ani mające dość duży potencjał taborowy Przewozy Regionalne. – Z uwagą przyglądamy się zmianom w otaczającej nas rzeczywistości kolejowej – zarówno w kraju, jak i za granicą. Priorytetem dla Przewozów Regionalnych jest jednak przeprowadzenie i zakończenie skomplikowanego oraz wieloetapowego procesu restrukturyzacji – powiedział nam bowiem Dominik Lebda, rzecznik prasowy PR.

Na liście łącznie dwie trasy do Polski i jedna niemal do samej granicy

– W trakcie wspomnianej restrukturyzacji nasze zaangażowanie w rynki zagraniczne jest silnie ograniczone – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika. – Obecnie skupiamy się m.in. na ustabilizowaniu działalności spółki i na poprawie jakości obsługi pasażerów, np. w zakresie odnowy taboru i dążeniu do realizacji naszej strategii taborowej – dodaje.

Oprócz wspomnianej linii do Zwardonia wstępna lista tras przeznaczonych do przekazania podmiotowi innemu niż ZSSK zawiera także kilka połączeń na polsko-słowackim pograniczu. Wymienione na niej są bowiem linie w węźle Pławiec (Plaveč), w tym odcinek transgraniczny do Muszyny. Od lat nie są tam jednak utrzymywane regularne połączenia pasażerskie. Nalezy więc spodziewać się, że w rzeczywistości wybrany przewoźnik uruchomi przewozy na tej linii, ale tylko na krajowym odcinku słowackim, a nie w relacjach międzynarodowych. Wskazano także trasę Humenné – Medzilaborce, ale bez przejazdu przez granicę do polskiego Łupkowa.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5