Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przebudowa stacji Lublin: Od marca peron tymczasowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Przebudowa stacji Lublin obejmie perony, przejście podziemne, tory i urządzenia sterowania ruchem. Szeroki zakres prac wymaga zmiany w obsłudze pasażerów i kursowaniu pociągów. Od 1 marca pociągi w kierunku Chełma będą odjeżdżać z peronu tymczasowego –informuje PLK.

Jak donosi inwestor, na stacji Lublin zdemontowano już peron 3. Prace wkraczają w kolejną fazę przebudowy peronu 2., przejścia podziemnego i urządzeń sterowania ruchem. Wymiana torów, rozjazdów oraz prace ziemne i rozbiórka tunelu wymagają zamiany obsługi podróżnych. Peron tymczasowy na wiadukcie od ul. Kunickiego od ul. Garbarskiej zastąpi brakujące perony.

Zmiana organizacji obsługi podróżnych

Od 1 marca z peronu tymczasowego planowane są odjazdy i przyjazdy pociągów z kierunku Chełma, Stalowej Woli i Zamościa. Pasażerowie, kontynuujący podróż pociągami dalekobieżnymi np. do Warszawy, przejdą oznakowaną drogą, przejściem ul. Kunickiego i dalej Pocztową, do peronów 1 i 2 obok dworca. Czas potrzebny na przesiadkę i dojście (około 7 min) uwzględniony jest w rozkładzie jazdy stacji Lublin. Peron tymczasowy o długości 130 m i szerokości ok. 4 m jest oświetlony i ma przygotowane ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Jest oznakowany i wyposażony w wiatę, ławki, oświetlenie, tablicę informacyjną. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się po schodach przygotowano pochylnię. Peron będzie wykorzystywany przez okres intensywnych prac do przełomu 2018/2019 r.

Po włączeniu do obsługi peronu tymczasowego wykonawca rozpocznie prace na peronie 2. Utrzymana będzie tylko jedna krawędź. Dojście od budynku dworca zostanie zapewnione przez peron nr 1 i przejście na peron nr 2 od strony Warszawy. Rozpocznie się również przebudowa i budowa nowej konstrukcji tunelu pod torami na odcinku od peronu 3 do peronu 1. Po zakończeniu prac dostęp na perony ułatwią windy.

Rozebrano tory do Dęblina

Na odcinku Dęblin – Lublin, zgodnie z planem pierwszej fazy prac, rozebrane zostały tory. W zależności od pogody postępują prace ziemne. Rozpoczęto wbijanie pali pod słupy sieci trakcyjnej. Dostarczane są nowe rozjazdy. Rozebrano dwa wiadukty w okolicy Puław i Klementowic. Rozpoczęły się prace na obiektach nad ul. Diamentowa i rzeką Czerniejówką. Dla usprawnienia dostaw budowane są drogi techniczne. Rozpoczęto prace przy budowie budynku lokalnego centrum sterowania w Lublinie oraz nastawni na stacji: Puławy Azoty. Kończy się budowa nastawni na stacjach Puławy, Klementowice oraz Nałęczów – informuje PLK.

Zmieniają się również stacje w Pilawie i Dęblinie. Twa rozbiórka starych peronów i prace przy tunelach dla pieszych. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Dodatkowo na stacji w Dęblinie prowadzone są prace na pobliskim wiadukcie oraz przepuście pod torami. Na odcinku Pilawa – Dęblin zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych oraz przygotowywane jest podtorze. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn.

Modernizacja Warszawa – Lublin na odcinku Otwock – Lublin rozpoczęła się w czerwcu 2017 r. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Na trasie Otwock – Pilawa prace zaplanowano od grudnia 2018 r. do grudnia 2019 r. Po ukończeniu modernizacji trasy Lublin – Warszawa, podróż najszybszym pociągiem między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny zajmie około 90 min. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5