NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

„Proteza Koniecpolska" wśród najlepiej zarządzanych projektów w Polsce

| inf. prasowa 28.10.2016 143

„Proteza Koniecpolska" wśród najlepiej zarządzanych projektów w Polsce
Fot. PKP PLK
Projekt rewitalizacji tzw „Protezy Koniecpolskiej” trafił do finału konkursu Polish Project Excellence Award – informuje PKP PLK.
Rewitalizacja trasy pomiędzy Częstochową a Fosowskiem zwanej „Protezą Koniecpolską" była niezbędna do wznowienia połączeń pasażerskich na trasie oraz znacznej poprawy czasu realizowanych połączeń towarowych. W trakcie inwestycji oprócz kwestii administracyjnych, wynikających z rozliczeń środków unijnych, wprowadzanych zmian w harmonogramie istotnie przyśpieszających realizację projektu, prace budowlane koordynowano z zachowaniem jazdy pociągów po czynnych torach.

Jak czytamy w informacji PKP PLK, z perspektywy zespołu projektu realizującego „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie”, największym wyzwaniem była koordynacja prac wielu podmiotów oraz przyspieszenie realizacji projektu o kilka miesięcy w odniesieniu do zaplanowanego harmonogramu. Dzięki mobilizacji wszystkich pracowników zaangażowanych w projekt oraz pozostałych podmiotów, takich jak wykonawca, inżynier Zakłady Linii Kolejowych, udało się odnieść sukces.

Do dyspozycji podróżnych zostało oddanych w sumie 17 peronów, m.in. w Częstochowie Stradomiu, Blachowni, Lublińcu i Lisowicach. Zarządca infrastruktury zadbał o bezpieczeństwo podróżowania na linii poprzez modernizację 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Przeprowadzone prace umożliwiły skomunikowanie regionu z głównymi miastami w Polsce i uruchomienie na trasie szybkich pociągów, a tym samym wzrost atrakcyjności transportu kolejowego. Pociągi pasażerskie między Częstochową a Fosowskiem mogą poruszać się z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe osiągają prędkość 70 km/h. Po rewitalizacji linii czas przejazdu między Warszawą a Wrocławiem skrócił się o ponad 2 h, a między Częstochową a Lublińcem o ponad połowę.

Do finału tegorocznej edycji Konkursu Polish Project Excellence Award zakwalifikowało się łącznie 7 projektów w trzech kategoriach: projekty społeczno-organizacyjne, projekty infrastrukturalne, projekty inwestycyjne. Zwycięzcy Polish Project Excellence Award 2016 zostaną wyłonieni 17 listopada.

Projekt związany z "Protezą Koniecpolską" realizowany był przez PKP PLK a liderem konsorcjum wykonującym prace był PNUIK Kraków.

Projekt o łącznej wartości prawie 355 mln zł obejmował rewitalizację: 104 km sieci trakcyjnej, 98 kilometrów torów, 90 rozjazdów kolejowych, 71 obiektów inżynieryjnych, 48 przejazdów kolejowo-drogowych, 17 peronów i realizowany był w formule „projektuj i buduj”. Całość prac projektowych ww. zadania realizowała katowicka firma Elkol Sp. z o.o. Elkol działa na rynku usług projektowych i wykonawczych od prawie 30 lat. Pracownia projektowa obejmuje kompetentnych i doświadczonych specjalistów branży torowej, zabezpieczenia ruchu kolejowego (srk), sieci trakcyjnej, energetycznej oraz obiektów inżynieryjnych.

–  Przed rozpoczęciem robót budowlanych Elkol opracował wielobranżowe projekty budowlane, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projekty organizacji ruchu na czas zamknięcia przejazdów kolejowych, wielobranżowe projekty wykonawcze oraz projekty wykonawcze dla fazowania robót. Ze względu na to, że roboty budowlane prowadzone były w czynnych torach szczególnie istotne i wymagające uwagi było opracowanie fazowania robót – mówi Prezes Zarządu Dariusz Kruglej, oraz dodaje: w wyniku rewitalizacji linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie, pociągi pasażerskie mogą na tym odcinku poruszać się z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe osiągają prędkość do 70 km/h.

– Biorąc pod uwagę, że do 2023 roku, PKP PLK mają przeznaczyć na inwestycje 50 mld zł, bardzo ważne będzie aby te projekty inwestycyjne były sprawnie i kompetentnie zarządzane. Coroczny konkurs PPEA honorujący najlepiej zarządzane projekty w istotny sposób może się do tego przyczynić. Mam nadzieję, że Zespół Projektowy Elkol-u który już wielokrotnie ukazał swoje kompetencje i profesjonalizm, jako bardzo istotne ogniwo całego zespołu realizującego projekt rewitalizacji linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie, znajdzie się pośrednio w gronie laureatów tego konkursu – 

 
Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie w liczbach:
  • 104 km sieci trakcyjnej,
  • 98 kilometrów torów,
  • 90 rozjazdów kolejowych,
  • 71 obiektów inżynieryjnych,
  • 48 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • 17 peronów
  • Całkowity koszt inwestycji: 354 900 440,91 zł
  • Czas realizacji inwestycji: 2012 – 2014/2015.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS