NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Projektant przebudowy dworca w Olsztynku może rozpoczynać prace

| Witold Urbanowicz 03.01.2017 54

Projektant przebudowy dworca w Olsztynku może rozpoczynać prace
fot. Bolesław Wojtyniak, bazakolejowa.pl
PKP SA przygotowują przebudowę dworca w Olsztynku. Wybrano już wykonawcę dokumentacji projektowej, konsorcjum firm TPF i Decorum Architekci. Rozpoczęcie przebudowy planowane jest w III kwartale tego roku.
Dworzec kolejowy w Olsztynku został ukończony w 1939 r. Obecnie na parterze znajdują się pomieszczenia handlowe, poczekalnia i pomieszczenia techniczne, a na piętrze i poddaszu – lokale mieszkalne i pustostany. W budynku nie ma kas, a w dawnym reprezentacyjnym holu głównym i poczekalni umieszczono lokal handlowy.

W zeszłym roku PKP SA przeprowadziły postępowanie przetargowe na dokumentację projektową dla przebudowy obiektu. Swoim zakresem obejmie ona przebudowę innych obiektów wchodzących w skład zespołu dworcowego i zagospodarowanie terenu wokół dworca.

Nie są planowane duże ingerencje w strukturę zewnętrzną budynku za wyjątkiem niezbędnych prac konserwatorskich. W wyniku przebudowy zmieni się układ dworca – główne pomieszczenia dla obsługi pasażerów mają zostać przeniesione do budynku sanitariatów. Jednym z uzasadnień takiego kroku jest planowane przesunięcie wejścia na perony w kierunku południowym. Prawdopodobnie nie będzie kas, gdyż żaden z przewoźników nie zgłosił takiej potrzeby. W budynku dworca zachowane zostaną pomieszczenia techniczne oraz przestrzeń przeznaczana na cele publiczne miasta Olsztynek. W parterowym budynku ekspedycji połączonym z bryłą dworca planuje się umieścić funkcje komercyjne handlowo-usługowe. Inwestycja zakłada również wykonanie wiaty – poczekalni otwartej zadaszonej, w miejscu historycznego obiektu o tej funkcji między budynkami dworca i toalet. Budynki magazynowe zostaną wyburzone, a w ich miejscu przewidziano ok. 30 miejsc parkingowych.

W postępowaniu na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej wpłynęły cztery oferty opiewające na kwoty od ok. 295 tys. zł do ok. 909 tys. zł. Tuż przed Nowym Rokiem, 30 grudnia, podpisano umowę z konsorcjum firm TPF i Decorum Architekci. Rozpoczęcie przebudowy planowane jest w III kwartale tego roku. Dokumentacja projektowa powinna zostać wykonana w ciągu 34 tygodni. Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2017 r., natomiast przewidywany okres realizacji wynosi 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.

Olsztynek jest jednym z dziesięciu dworców, które zostaną przebudowane bądź wybudowane w ramach środków dla Polski Wschodniej. W Nidzicy i Bielsku Podlaskim powstaną dworce systemowe Równolegle toczą się prace przygotowawcze dla przebudowy istniejących dworców Białystok, Czeremcha, Siemiatycze, Szczytno Skarżysko-Kamienna. Umowy z projektantami przebudowy dworców w Białymstoku i Skarżysku, a także Szczytna zostały już podpisane. Rozpoczęła się przebudowa Olsztyna Zachodniego i trwa opracowywanie założeń do przebudowy Olsztyna Głównego. W sumie w całym kraju PKP SA wytypowały 464 obiektów dworcowych, które wymagają działań inwestycyjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztynek (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Olsztynek (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS