Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Program rozjazdowy od nowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Program rozjazdowy od nowa
Fot. PKP PLK
Jeszcze w tym miesiącu powinniśmy poznać wykonawców nowego programu wymiany rozjazdów na sieci PLK. Poprzednie postępowanie, w którym zamawiający chciał podzielić prace pomiędzy rynek i własne firmy, nie udało się.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują wymianę kilkuset rozjazdów w ramach drugiego etapu projektu „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym”, czyli tak zwanego programu rozjazdowego. To kontynuacja projektu z poprzedniej perspektywy – wymieniono wówczas prawie 700 rozjazdów za 600 milionów złotych. Teraz wartość projektu jest prawie trzykrotnie mniejsza, ale sukcesem było samo jego uruchomienie.

Jak okazało się w marcu tego roku, gdy PKP PLK rozpisała przetargi, zarządca infrastruktury chciał podzielić realizację projektu pomiędzy producentów rozjazdów, działających na otwartym rynku i spółki z własnej grupy PLK, które miały fizycznie montować rozjazdy na liniach kolejowych. Eksperci z branży byli sceptyczni względem takiego postępowania pod kątem jakości podzielonych prac. Nowoczesne rozjazdy, szczególnie dostarczane w blokach, należy przewozić, przechowywać i montować w ściśle określony sposób.

Tego typu problemy nie urzeczywistniły się, bo nie doszło nawet do rozstrzygnięcia postępowań, ponieważ oferty w obu postępowaniach przekraczały kosztorys. Przetarg mógł być niedoszacowany ze względu na dodanie wymogu transportu rozjazdu w blokach bez zmiany kosztorysu. Pisaliśmy o tym tutaj. W ubiegłym miesiącu PLK postanowiła ponownie rozpocząć projekt od nowa. Czas nagli, bo program wymiany rozjazdów najlepiej wykonać przed największą falą inwestycji liniowych, planowaną na lata 2019-2020.

Tym razem PLK ogłosiła jedno postępowanie, w trybie „Projektuj i Buduj” – podobnie jak przed trzema laty, przy realizacji I etapu programu. Według ogłoszenia, zadanie obejmuje modernizację 245 rozjazdów (wraz z robotami towarzyszącymi), zlokalizowanych na 21 liniach kolejowych, 55 posterunkach ruchu, w 12 województwach i na terenie 15 Zakładów Linii Kolejowych. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa kontrakty (dwa zadania częściowe): Część 1 obejmuje wymianę 142 rozjazdów zlokalizowanych na terenie Zakładów Linii Kolejowych w Bydgoszczy, Gdyni, Łodzi, Olsztynie, Ostrowie Wielkopolskim, Poznaniu i Szczecinie; Część 2 obejmuje wymianę 103 rozjazdów zlokalizowanych na terenie Zakładów Linii Kolejowych w Częstochowie, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Nowym Sączu, Opolu, Skarżysko-Kamiennej i Wrocławiu.

Łączna szacunkowa wartość obu zadań to ponad 195 mln złotych netto. - Wykonawca robót ma za zadanie wykonać dokumentację projektową, dokonać zakupu materiałów w ramach realizacji robót oraz wykonać roboty – informuje „Rynek Kolejowy” Joanna Kubiak z zespołu prasowego PKP PLK. Otwarcie ofert zaplanowano na 17 sierpnia. W toku przetargu PLK już odpowiedziała na kilkadziesiąt pytań wykonawców i dokonała kilkunastu zmian w specyfikacji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prezes dla spółki-córki PLK poszukiwany po raz szósty

Infrastruktura

Prezes dla spółki-córki PLK poszukiwany po raz szósty

Jakub Madrjas 12 lipca 2023

Kępno: Dłuższy objazd dla TLK „Spodek”

Infrastruktura

Kępno: Dłuższy objazd dla TLK „Spodek”

Kasper Fiszer 11 października 2018

Unijna kasa w rozjazdach

Infrastruktura

Unijna kasa w rozjazdach

inf. pras. 27 września 2018

Program rozjazdowy PKP PLK na półmetku

Infrastruktura

Program rozjazdowy PKP PLK na półmetku

inf. prasowa PKP PLK 07 września 2018

PLK unieważniła przetarg na 300 nowoczesnych rozjazdów

Biznes

Zobacz również:

Prezes dla spółki-córki PLK poszukiwany po raz szósty

Infrastruktura

Prezes dla spółki-córki PLK poszukiwany po raz szósty

Jakub Madrjas 12 lipca 2023

Kępno: Dłuższy objazd dla TLK „Spodek”

Infrastruktura

Kępno: Dłuższy objazd dla TLK „Spodek”

Kasper Fiszer 11 października 2018

Unijna kasa w rozjazdach

Infrastruktura

Unijna kasa w rozjazdach

inf. pras. 27 września 2018

Program rozjazdowy PKP PLK na półmetku

Infrastruktura

Program rozjazdowy PKP PLK na półmetku

inf. prasowa PKP PLK 07 września 2018

PLK unieważniła przetarg na 300 nowoczesnych rozjazdów

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5