NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Producent pomp korzysta z kolejowego Jedwabnego Szlaku

| lk, Rynek Kolejowy 06.05.2016 49

Producent pomp korzysta z kolejowego Jedwabnego Szlaku
fot. Dachser
Dachser transportuje drogą kolejową z Chin do Europy podzespoły dla firmy Wilo, działającego w skali globalnej niemieckiego producenta pomp i systemów pompowych. Transport będzie przejeżdżał przez Małaszewicze. 
Biorąc pod uwagę wymogi procesów produkcyjnych, właśnie za radą Dachser, Wilo zdecydował się na przyspieszenie swoich morskich transportów z Chin do Europy, wykorzystując w tym celu kolej. Operator regularnie bowiem przewozi ładunki drobnicowe swoich klientów na trasie biegnącej wzdłuż nowego Jedwabnego Szlaku.

W ramach kompleksowej obsługi Dachser odbiera części z fabryki Wilo w Chinach, zapewnia ich transport lądowy z Chin poprzez Kazachstan, Rosję, Białoruś, polski oddział w Małaszewiczach do końcowego przystanku kolejowego w Hamburgu. Tam na rzecz klienta załatwia procedury celne, a następnie dostarcza części do fabryki Wilo w Dortmundzie. Wszystkie te operacje trwają 17 dni.

Licząca blisko 11-tys. km trasa lądowa z Chin do Europy, stanowiąca nowy Jedwabny Szlak, pokonywana jest obecnie koleją jako alternatywa dla transportu lotniczego i morskiego. Polskim punktem na Jedwabnym Szlaku Dachser są Małaszewicze. Ta droga kolejowa jest obecnie oceniana jako bezpieczna i przewidywalna. – Pociągi są z reguły na czas, a raporty statusowe są przygotowywane przynajmniej raz dziennie, umożliwiając śledzenie towarów przez GPS – komentuje Helmut Lustinetz, stojący na czele Global Partner Management w Dachser Air & Sea Logistics.

Pod względem wolumenu transport kolejowy stanowi niszę w stosunku do przewozów morskich. Jednak ma duże znacznie, kiedy liczy się czas dostawy (14-16 dni w porównaniu z 38-45 dni w przypadku transport morskiego), a jednocześnie gdy przesyłka nie jest na tyle pilna, by uzasadniała poniesienie kosztu transportu lotniczego (pozwala uzyskać czas 3-6 dni). W rezultacie eksperci szacują, że wykorzystanie na nowo odkrytej trasy zyska na znaczeniu w ciągu najbliższych kilku lat. Otworzy to nowy, nowoczesny rozdział w historii Jedwabnego Szlaku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małaszewicze (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małaszewicze (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS