Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Problemy niemieckiego ICE 4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Problemy niemieckiego ICE 4
Fot. Artur BogdanowiczFot. ICE 4 przed odjazdem z monachijskiego dworca głównego do Hamburga
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) i producent pociągów Siemens potwierdzili, że podczas trwających od kilku miesięcy testów składów ICE 4 występują wibracje o wysokiej częstotliwości.

We wspólnym oświadczeniu poinformowano, że zjawisko nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo przejazdu, a ogranicza ono jedynie komfort podróży. Wibracje występują jedynie na niektórych odcinkach i odczuwalne są jedynie w niektórych częściach pociągów. Prawdopodobną przyczyną są przeprowadzone przez kolej zmiany profilów szyn, co może prowadzić do niestabilności niektórych pojazdów.

Również „Mitteldeutsche Zeitung” i inne media, takie jak tygodnik „Der Spiegel”, w swoich relacjach akcentują, że problemem nie są koła pociągów a szyny – ich profil nie zawsze pasuje do kół. DB nie podały ilu pociągów dotyczy problem i dlaczego w ogóle zmieniono profile szyn. Niewykluczone, że docelowo konieczne będą zmiany konstrukcyjne.

O ile zarząd przewoźnika uważa dopuszczenie pojazdów do regularnego ruchu od grudnia br. za niezagrożone, to Niemiecki Urząd Kolejnictwa (EBA) podchodzi do sprawy ostrożniej – informuje „Der Spiegel”. ICE 4 przystosowany jest do maksymalnej prędkości 250 km/h, czyli jest wolniejszy od składów ICE 3, może przewieźć jednak więcej pasażerów i zużywa mniej energii. Dotąd DB zamówiły 130 składów ICE 4 liczących łącznie 1335 wagonów o wartości 5,3 mld euro, które dostarczone mają być do końca 2030 i stopniowo zastępować jednostki ICE 1 i ICE 2.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5