Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Priorytety w Warszawie coraz bliżej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Priorytety w Warszawie coraz bliżej
W ramach odpowiedzi na akcję "Priorytet dla tramwajów" stowarzyszenia SISKOM, ZTM przedstawił w listopadzie listę przewidzianych do przyspieszenia linii. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Tramwaje Warszawskie intensywnie pracują nad realizacją planu.

Akcja "Priorytety dla tramwajów" ma radykalnie przyspieszyć komunikację tramwajową w Warszawie. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu sygnalizacji świetlnej tak, by tramwaj nie czekał na skrzyżowaniu na zielone światło, prędkość komunikacyjną można podnieść z obecnego poziomu 13-16 km/h nawet do 25 km/h. Nie tylko skróci to czas podróży o kilkadziesiąt procent, ale i da milionowe oszczędności - dzięki temu, że do zwiększenia częstotliwości kursowania nie będzie potrzebny nowy tabor.

Stowarzyszenie Siskom złożyło na ręce prezydent Warszawy petycję dotyczącą uprzywilejowania komunikacji tramwajowej w sygnalizacji świetlnej. Petycję tę poparło dotąd łącznie 2000 osób, a także organizacje pozarządowe oraz władze dzielnic Bemowa, Wola i Rembertów. Patronatem akcji zostało Ministerstwo Transportu. W ramach odpowiedzi na akcję, ZTM przedstawił w listopadzie listę przewidzianych do przyspieszenia linii. "Rynek Kolejowy", jak postępuje realizacja tych zapowiedzi. - W większości przypadków jeszcze w roku 2012 będą ogłoszone przetargi na dokumentację - obiecuje rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Piewszą z tras zapowiedzianych do przyspieszenia był ciąg ulic Wolska - Połczyńska - Powstańców Śląskich - al. Reymonta - Wólczyńska - Nocznickiego - Młociny oraz na ul. Górczewskiej. Realizacja miała nastąpić w latach 2011-2012. - Pierwsze efekty będzie widać w 2012 r, natomiast część prac  jest uzależniona od modernizacji sygnalizacji świetlnych przez ZDM (prace zaplanowane na wakacje 2012) oraz budowy trasy Górczewska – Radiowa - opowiada Michał Powałka. Ta ostatnia miała być gotowa jeszcze wiosną tego roku, niestety - z powodu trudności z uzgodnieniami, jej budowa jeszcze się nie zaczęła.

Kolejną do przyspieszenia linią była przechodząca przez centrum linia Piaski - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka – Kielecka. Realizacja ma nastąpić do 2013 roku. Michał Powałka poinformował, że w tym przypadku w przygotowaniu jest już dokumentacja przetargowa dla zmiany ustawienia świateł.

Trzecią linią jest Targowa - al. Zieleniecka (Odcinek od Dw. Wileńskiego do ronda Waszyngtona). Realizacja miała nastąpić w latach 2011-2012.- W przygotowaniu jest ogłoszenie przetargu dla I Etapu (Kijowska - Waszyngtona). II etap uzależniony jest od zakończenia projektów drogowych w ramach budowy metra - mówi Powałka.

Następnym odcinkiem wyznaczonym do przyspieszenia jest  Dw. Wileński - Żerań Wsch. (Odcinek 11 Listopada - rondo Żaba - Odrowąża - Budowlana - Rembielińska – Annopol. Realizacja w 2013 roku). - Trwają prace projektowe w ramach projektu modernizacji tej trasy - informują Tramwaje Warszawskie.

Piątym odcinkiem jest trasa tramwajowa w ulicy Marymonckiej. Miała ona otrzymać priorytet w 2013 roku i, jak informowaliśmy w piątek, przetarg na zmodernizowanie systemu sterowania tramwajami i ustawienie sygnalizacji został już rozstrzygnięty. Rok później TW przewiduje wprowadzenie priorytetu w ul. Obozowej - tu jeszcze prace się nie zaczęły.

Siódmą linią tramwajową z priorytetami na skrzyżowaniach miała być trasa na Tarchomin, jednak jej budowa, o czym pisaliśmy wielokrotnie, utknęła.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5