- Oczekuję przewidywalności technicznej i organizacyjno-prawnej. Planując przejazd musimy wiedzieć kiedy wjedziemy na terminal, ile będą trwały kwestie związane z załadunkiem i jaki czas przejazdu oferuje nam zarządca infrastruktury - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej podczas Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO 2017.
W Gdańsku odbywa się XIX edycja Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji Baltexpo 2017. Jednym z panelistów podczas ww. wydarzenia był Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej, który wziął udział w debacie o transporcie intermodalnym. Jego firma jest trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce realizującym transport intermodalny. Ze względu na niezwykle szybki rozwój polskich portów morskich oraz perspektywy związane z realizacją przewozów intermodalnych w ramach korytarzy międzynarodowych, istnieją realne perspektywy wzrostu całego rynku, czego pierwsze efekty widzimy już teraz.
Transport intermodalny za pośrednictwem kolei jest szczególnie zasadny w relacjach dłuższych, które przekraczają 100 kilometrów. Ze względu na obwarowania związane z tą gałęzią przewozów, niezwykle istotny jest dialog pomiędzy stronami kolejowego transportu intermodalnego, w celu opracowania jak najbardziej optymalnych warunków do rozwoju.
- Oczekuję przewidywalności technicznej i organizacyjno-prawnej. Planując przejazd musimy wiedzieć kiedy wjedziemy na terminal, ile będą trwały kwestie związane z załadunkiem i jaki czas przejazdu oferuje nam zarządca infrastruktury - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej.
Przedstawiciele Polskiej Izby Spedycji i Logistyki oraz prezesi centrów logistycznych i firm transportowych, również kolejowych, debatowali podczas XIX Międzynarodowych Targów Morskich BALTEXPO w panelu pt. "Intermodal jako optymalne narzędzie łańcucha dostaw".
- Transport kolejowy obecnie konkuruje z samochodowym i niepotrzebnie rywalizujemy o tego samego klienta, gdyż zgodnie z założeniami transportu intermodalnego, powinniśmy się nawzajem uzupełniać. Podstawowym problemem transportu kolejowego jest to, że biorąc pod uwagę aktualne uwarunkowania, koszt dostępu do tonokilometra w transporcie kolejowym i drogowym istotnie się od siebie różni, na naszą niekorzyść. Ponadto obecny stan infrastruktury kolejowej pozwala na rozwinięcie prędkości handlowej maksymalnie do 24 km/h. Gdyby nastąpiła znacząca poprawa infrastruktury kolejowej i wzrostu prędkości handlowej do wartości osiąganej przez naszych zachodnich partnerów, moglibyśmy dwukrotnie zwiększyć wydajność zasobów dedykowanych pod przewozy towarowe. Te wszystkie czynniki w konsekwencji przekładają się na jakość, a także stawkę jaką możemy zaoferować klientowi, który oczekuje dowiezienia ładunku w akceptowalnej cenie oraz czasie - dodał prezes Kupryciuk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.