Na dachu głównej siedziby PKP Cargo w Warszawie pojawiły się ule. Spółka chce w ten sposób podkreślić swoje przywiązanie do ekologii i troskę o środowisko naturalne.
Dwa pierwsze ule na dachu biurowca Spółki to dopiero początek. Docelowo w pasiece PKP Cargo będzie więcej uli, w których będzie mieszkać i pracować kilkadziesiąt tysięcy pszczół. Ich codzienne życie będzie można śledzić na bieżąco dzięki kamerom umieszczonym na dachu biurowca
pod linkiem pszczoły PKP Cargo.
– Nam, kolejarzom pszczelarstwo wbrew pozorom jest bardzo bliskie. Występuje wiele podobieństw, które łączy nas – PKP Cargo właśnie z pszczołami – mówi Zenon Kozendra, członek zarządu PKP Cargo, i dodaje: – Pszczoły to w świecie zwierząt prawdziwi specjaliści od ekotransportu, którego przykładem może być bez wątpienia także działalność PKP Cargo. Pszczoła symbolizuje pracowitość, troskliwość, porządek, doskonałą organizację, a właśnie takimi cechami w swojej codziennej pracy kieruje się nasza spółka i jej pracownicy – wymienia. Symbolem akcji jest pszczoła Katarzyna, co ma imiennie nawiązywać do patronki kolejarzy.
Niestety, pszczoły są zagrożonym gatunkiem. W Polsce wymierają w niepokojącym tempie. Według szacunków ekspertów co sekundę ginie aż ponad 100 pszczół. W niektórych regionach naszego kraju zimy nie przeżywa 30 proc. pszczelich rodzin. Trudno sobie wyobrazić, jakie mogą być tego skutki. Od pracy pszczół (zapylania) zależy produkcja prawie 3/4 żywności. Jak powiedział Albert Einstein: Gdyby pszczoła zniknęła z powierzchni planety, ludziom pozostałyby cztery lata życia. Bez pszczół nie ma zapylania, a więc też roślin, zwierząt i ludzi. Dlatego coraz więcej firm i instytucji aktywnie uczestniczy w odtwarzaniu pszczelej populacji. Na dachach warszawskich wieżowców jest już ponad 100 uli, a w każdym żyje około 10 tys. pszczół.
Jak podkreśla PKP Cargo, jako firma odpowiedzialna społecznie, która w swojej codziennej pracy traktuje priorytetowo takie wartości jak bezpieczeństwo ekologiczne, z chęcią zaangażowała się w ten projekt. Spółka planuje działania edukacyjne, których celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej, w tym znaczenia pszczół dla człowieka. Podjęcie tej inicjatywy ma także pozytywnie wpłynąć na integrację pracowników i przyczynić się do wymiany doświadczeń nie tylko w zakresie zagadnień pszczelarskich, ale także innych działań proekologicznych.
Film promujący tę akcję znajdziecie
tutaj.