Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Prace na trasie Kraków – Katowice. Powstają 3 wiadukty nad torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Budowa wiaduktów m.in. w Krzeszowicach i przejść pod torami to niektóre z prac realizowanych przez PKP PLK na modernizowanej linii Kraków – Katowice. Na modernizowanej trasie PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększą prędkość pociągów do 160 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe poza skracaniem podróży i poprawą komfortu obsługi podróżnych zapewniają także wzrost poziomu bezpieczeństwa.

– Prace na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa obejmują tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, a także wiadukty oraz przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe. Tylko między Trzebinią a Krzeszowicami będą trzy wiadukty drogowe, które poza zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, istotnie usprawnią system komunikacji w Trzebini, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach – mówi Arnold Bresch z Zarządu PKP PLK.

Wiadukt w Krzeszowicach

W Krzeszowicach wiadukt na ul. Daszyńskiego zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie rogatek. Sprawne prace przy przybudowie wiaduktu zapewnia specjalna maszyna – palownica. Wykonanych będzie 110 pali żelbetowych o średnicy 80 cm i długości 10 m i 11 m. Stworzą podstawę fundamentów 11 podpór wiaduktu. Później, dziesięcioprzęsłowa, 213-metrowa przeprawa nad torami zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów. Na wiadukcie będą dwa 3,5 m pasy ruchu dla samochodów. Piesi skorzystają z bezpiecznych 1,5-metrowych chodników.

Ulica Daszyńskiego ma już zerwaną nawierzchnię (została sfrezowana). Przebudowywane są instalacje wodne, gazowe i teletechniczne. Szeroki zakres prac przy wiadukcie wymagał zmiany organizacji ruchu drogowego. Zapewniono bezpieczne przejście dla pieszych. Dla kierowców wyznaczono objazdy.

Stacja Krzeszowice z windami


Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego mieszkańcy Krzeszowic zyskają wygodniejszą stację. Będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i system informacji pasażerskiej. Dotychczasową kładkę nad torami zastąpi przejście podziemne. Zamontowane windy zapewnią obsługę osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Nowa kładka z windami wybudowana zostanie także w odległości 1 km od stacji. Umożliwi bezkolizyjne przejście nad torami pomiędzy południową a północną stroną Krzeszowic. Obiekt nie tylko ułatwi komunikację, ale zwiększy poziom bezpieczeństwa w rejonie torów.

Z lepszych możliwości obsługi, w podobnym standardzie jak w Krzeszowicach, skorzystają także podróżni stacji w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej. Przebudowane perony będą wyższe, dobrze oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie oraz wiaty. Dostęp do pociągów umożliwią bezkolizyjne przejścia pod torami wyposażone w windy lub pochylnie.  Ponadto na trasie między Trzebinią a Krzeszowicami bezpieczne przejścia przez linię kolejową zapewni budowa 8 dodatkowych przejść pod torami.

Wiadukty także w Trzebini i w Woli Filipowskiej

W ramach inwestycji na odcinku Trzebinia – Krzeszowice, poza wiaduktem w Krzeszowicach, będą podobne obiekty: w Trzebini (ul. Słowackiego), Woli Filipowskiej (ul. Białki). Lepszą komunikację zapewni także modernizacja 46 wiaduktów, mostów, przepustów.

Zakończenie modernizacji na odcinku Trzebinia – Krzeszowice planowane jest w 2020 r. Wartość prac to ok. 600 mln zł. Zakończenie modernizacji całej trasy E30 Katowice – Kraków, planowane jest w drugiej poł. 2020 r. Szacowana wartość projektu wynosi ponad 2 mld zł.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5