Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na linii nr 14 trwają. PLK i ZUE chcą porozumienia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-04-2020
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace na linii nr 14 trwają. PLK i ZUE chcą porozumienia
fot. Kasper Fiszer
Roboty realizowane na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola nie zostały całkowicie wstrzymane, ale przyszłość ważnej inwestycji jest wciąż niepewna. Choć PKP PLK spłaciły swoje zobowiązania wobec ZUE, stronom nie udało się dotychczas osiągnąć porozumienia, które gwarantowałoby dalszą współpracę. Obie deklarują jednak chęć wypracowania porozumienia i kontynuują rozmowy. 

W marcu opisywaliśmy na naszych łamach sprawę wypowiedzenia przez ZUE umowy na realizację prac pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Wykonawca przebudowy argumentował, że inwestor nie opłacił na czas jednej z faktur, a podobne opóźnienia zdarzały się już w przeszłości. Spółka miała według swojego oświadczenia zejść z placu budowy 31 marca. Wcześniej PKP PLK poinformowały, że uregulowały swoje zobowiązania i dążą do porozumienia, które pozwoliłoby bez dodatkowych komplikacji kontynuować inwestycję.

PLK: Wolą stron jest porozumienie

Do końca marca żadna ze stron nie poinformowała nas jednak o dojściu do ostatecznego kompromisu. Jaki jest więc aktualny status kontraktu? – Dialog z firmą ZUE jest kontynuowany. Obecnie realizowane są niezbędne prace na szlaku Pabianice – Lublinek – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. – Zadeklarowaną intencją obu stron jest osiągnięcie porozumienia – dodaje.

Jeszcze raz zapewnił on, że zarządca infrastruktury w marcu uregulował wszystkie płatności wobec ZUE. Z aktualnego stanowiska nie wynika jednak, że przerwanie prac nie jest już prawdopodobne. Wciąż losy przebudowy, która ma ogromne znaczenie dla komunikacji w aglomeracji łódzkiej i w relacjach do Poznania czy Wrocławia, są więc niepewne. Tymczasem ewentualne przedłużenie inwestycji oznaczałoby znaczne niedogodności dla podróżnych. W związku z robotami ruch jest bowiem istotnie ograniczony, a dużo pociągów zastąpiono przynajmniej na części trasy komunikacją zastępczą.

Fakt prowadzenia dalszych rozmów potwierdził również wykonawca. – Zgodnie z dobrym obyczajem kupieckim wszelkie okoliczności związane z mediacjami są poufne – zastrzegła przy tym Magda Kołodziejczyk, przedstawicielka ZUE. – Intencją spółki jest wypracowanie porozumienia – zapewniła.

W Pabianicach znaczący postęp prac

W ostatnim czasie prace na linii nr 14 koncentrowały się w dużej mierze na stacji w Pabianicach. Została tam oddana do użytku druga krawędź nowego peronu wyspowego (przed przebudową podróżni korzystali z peronów o małej szerokości). W tym mieście zrealizowane zostały też roboty na przejazdach kolejowo-drogowych przy ulicach Wspólnej i Torowej. – Prace na ul. Lutomierskiej wymagają natomiast uzgodnienia organizacji ruchu z zarządcą drogi – wskazuje Mirosław Siemieniec.

Przypomnijmy, że kilka dni temu Łódzka Kolej Aglomeracyjna zawiesiła kursowanie części autobusów zastępczych za pociągi łączące Sieradz z Łodzią na odcinku Łask – Łódź. Szczegóły zmian opisaliśmy na portalu transport-publiczny.pl.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Infrastruktura

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Jakub Madrjas 02 listopada 2022

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Infrastruktura

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Jakub Madrjas 24 października 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Infrastruktura

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Jakub Madrjas 02 listopada 2022

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Infrastruktura

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Jakub Madrjas 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5