PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i budowę – a właściwie odbudowę – mijanki kolejowej Kanie. Dzięki tej inwestycji powstanie ok. 240 metrów torów, które usprawnią przejazdy pociągów po tej linii do strefy transgranicznej.
Przetarg w formule „projektuj i buduj” na odbudowę mijanki Kanie na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, jest obecnie przedmiotem zamówienia PKP PLK. Kolejarze w ramach projektu prace na linii nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk planują dobudować ok. 240 m toru w celu wymijania się składów.
Do końca września
Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał czas – od momentu podpisania umowy – do 29 września 2017 r. PKP PLK zastrzegło jednak, że roboty w branży drogowej wykonawca wykona do dnia 30 maja 2017 r. Składanie ofert ma potrwać do 28 marca 2017 roku. Cena w tym postępowaniu stanowi 90% oceny przetargowej, natomiast 10% stanowi okres gwarancji udzielonej na prace.
Realizacja projektu ma pozwolić na skrócenie szlaku kolejowego Trawniki – Rejowiec, dzieląc odległość na dwa odcinki. Będzie to miało pozytywny wpływ na zwiększenie przepustowości linii i zlikwiduje utrudnienia w ruchu pociągów występujące na odcinku od Lublina do Dorohuska. Jak można wyczytać w dokumentacji, możliwość krzyżowania składów pociągowych pozwoli na realizację zwiększonych planowanych przewozów towarowych do strefy transgranicznej.
240 metrów torów
Na szlaku Trawniki – Rejowiec zamawiający przewiduje do wymiany podkłady drewniane na podkłady strunobetonowe w torze nr 1 od km 219,075 do km 219,335, zaś w torze nr 2 od km 219,110 do km 219,286. Dodatkowo powstaną – w związku z budową mijanki Kanie – cztery rozjazdy.
Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 pomiędzy rozjazdami nr 1 w km 220,020 do rozjazdu nr 4 w km 220,244 oraz w torze nr 2 pomiędzy rozjazdem nr 2 w km 220,094 do rozjazdu nr 3 w km 220,170. W związku z budową mijanki wykonane będą musiały być także dwa przejścia rozjazdowe w sieci trakcyjnej pomiędzy torem nr 1 i nr 2.
Na obszarze objętym inwestycją znajduje się także przejazd kolejowo-drogowy w km 220,143. Zdemontowane mają zostać na nim płyty i wymienione podkłady drewniane na strunobetonowe. W to miejsce pojawią się nowe płyty przejazdowe. Kompleksowej wymianie zostanie poddana także nawierzchnia torowa, podsypka tłuczniowa i odwodnienie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.