NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

Potrzebne dodatkowe setki milionów na kolejową obwodnice GOP

| Jakub Madrjas 11.06.2018 41

Potrzebne dodatkowe setki milionów na kolejową obwodnice GOP
Fot. FAREN, SM42.pl
Oferty w przetargu na jeden z największych od początku roku przetargów PKP PLK złożyło zaledwie trzech wykonawców. Ich wysokości nawet nie zbliżyły się do kosztorysu, przekraczając go nawet dwukrotnie.
Chodzi o wykonanie prac na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka, czyli na północnej obwodnicy kolejowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Pierwotnie projekt miał zostać zrealizowany do 2020 roku, ale ponieważ w ubiegłym roku dopiero realizowano studium wykonalności, realizację przesunięto na okres 2020–2022 rok.

Przetarg podzielono na dwa zadania w trybie "projektuj i buduj. Łączny kosztorys to ok. 430 mln zł brutto, a termin realizacji 47 miesięcy. Więcej o przetargu piszemy tutaj.

W ubiegłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Jak już wielokrotnie zdarzało się w tym roku, żadna propozycja nie mieści się w kosztorysie. Wpłynęły tylko trzy koperty z ofertami: Trakcji PRKiI, Porr–u oraz konsorcjum Dolkomu z grupy PLK i PRB TOR. Na 1 część zamówienia oferty złożyły wszystkie trzy podmioty; najtańsza jest oferta Porr, która opiewa na 315,6 mln złotych przy wartym 213 mln złotych kosztorysie. Trakcja i Dolkom zaoferowały po 359 mln złotych. Porr zadeklarował skrócenie realizacji do 40 miesięcy, Dolkom do 43 miesięcy a Trakcja do 44 miesięcy.

W zakresie części drugiej zamówienia ofertę złożyła tylko Trakcja PRKiI. Opiewa ona na aż 425 mln złotych, prawie dwukrotnie przekraczając oszacowany na 217 mln złotych kosztorys. Termin realizacji określono na 43 miesiące. Oznacza to, że aby rozstrzygnąć przetarg PLK musi znaleźć ponad 300 milionów złotych dodatkowego finansowania.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS