NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Port Szczecin-Świnoujście: PLK po raz trzeci próbuje kupić materiały

| Jakub Madrjas 18.04.2018 0

Port Szczecin-Świnoujście: PLK po raz trzeci próbuje kupić materiały
fot. Port Szczecin
PKP PLK po raz kolejny próbuje zamówić materiały do wykonania prac modernizacyjnych w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Od początku roku ogłoszono, a następnie unieważniono z braku ofert osiem tego typu przetargów.
Pierwsze zamówienia na materiały, jeszcze dla robót wyprzedzających, ogłoszono w lutym. Od tego czasu PLK kolejno ogłasza zamówienia na podkłady, podsypkę, kliniec i rozjazdy, a potem - unieważnia je z braku ofert. W sumie tego typu przetargów unieważniono w tym roku już osiem.

Najnowsze, ogłoszone 17 kwietnia zamówienia (czyli dziewiąte, dziesiąte i jedenaste) dotyczą dostaw: podsypki tłuczniowej i klińca niezbędnych do wykonania robót podstawowych, podkładów strunobetonowych wraz z kompletnymi systemami przytwierdzenia dla wykonania robót podstawowych oraz podsypki tłuczniowej i klińca dla wykonania robót wyprzedzających. Dwa pierwsze postępowania mają termin składania ofert wyznaczony na 25 maja, a ostatnie - na 9 maja. 

Nie tylko projekt dotyczący portów Szczecin i Świnoujście ma problem. Podobna sytuacja jest z dostawą materiałów - w tym wypadku rozjazdów w blokach - dla portów w Gdańsku i Gdyni. Tam również dwukrotnie unieważniano przetargi z powodu braku oferentów. Z analizy pytań potencjalnych oferentów wynika, że może to wynikać z próby określenia wysokich kar umownych za opóźnienia przy jednoczesnym nieopublikowaniu harmonogramu dostaw. 

- Brak rozstrzygnięcia postępowań na dostawy materiałów do wykonania robót nie przekłada się wprost na harmonogram realizacji inwestycji. PKP Polskie Linie Kolejowe monitorują przygotowania i realizację inwestycji, aby wszystkie prace były wykonywane zgodnie z planem. W przypadku inwestycji „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” oraz „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” planowane jest zapewnienie materiałów przez wykonawcę prac - poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PLK Mirosław Siemieniec.

Warto przypomnieć, że 4 lipca ubiegłego roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na unijne dofinansowanie projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” kwotą aż pół miliarda złotych.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS