NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Polskie maszyny będą pracować przy legendarnych pociągach w Afryce

| Michał Szymajda 12.04.2017 226

Polskie maszyny będą pracować przy legendarnych pociągach w Afryce
Pociąg SNIM na pustyniFot. Emesik, CC BY-SA 3.0
Fabryka Obrabiarek Rafamet wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N. Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Legendarne pociągi przemierzające pustynie są znane wszystkim miłośnikiem kolei.
Mauretańska kolej to w zasadzie jedna, jednotorowa linia kolejowa o długości 704 kilometrów. Łączy położone na Saharze kopalnie rudy żelaza z portem w Nouadhibou. Na krótkim, zaledwie 5 kilometrowym odcinku przecina Saharę Zachodnią.

Najdłuższe, najcięższe

Pociągi, które prowadzą superciężkie lokomotywy produkowane przez amerykańską firmę EMD, należą do najdłuższych i najcięższych na świecie i liczą do 3 kilometrów długości. Każdy z wagonów, których może być 200 i więcej, przystosowany jest do przewozu 85 ton rud żelaza. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton Operatorem na linii jest kompania Société Nationale Industrielle et Minière – w skrócie SNIM. Okazjonalnie prowadzi się w pociągach przewóz pasażerów w nielicznych posiadanych przez SNIM wagonach pasażerskich, częściej jednak w wagonach do przewozu rudy, przypominających polskie węglarki.

– Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia – powiedziała Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie Rafamet.



Zabójczy saharyjski klimat

Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkach klimatycznych, w Nouadhibou, w stolicy ekonomicznej Mauretanii. – Każda nasza maszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszych konstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporali się z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Sahary z drugiej strony – dodała Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet.

Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiej firmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którym zamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracuje wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy do wytaczania otworów w kołach kolejowych. Natomiast tokarka UGE 400 N zostanie uruchomiona u klienta jeszcze w tym roku.

Rafamet na całym świecie

Rafamet jest jedną z polskich firm kolejowych, która eksportuje swoje urządzenia do państw na całym globie. Jednym z ostatnich sukcesów firmy z Kuźni Raciborskiej jest dostawa tokarek do paryskiego przewoźnika RATP. Piszemy o tym tutaj, natomiast tutaj publikujemy ciekawą rozmowę z Rajmundem Jaroszem, kierownikiem sprzedaży producenta.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS