NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Polskie maszyny będą pracować przy legendarnych pociągach w Afryce

| Michał Szymajda 12.04.2017 226

Polskie maszyny będą pracować przy legendarnych pociągach w Afryce
Pociąg SNIM na pustyniFot. Emesik, CC BY-SA 3.0
Fabryka Obrabiarek Rafamet wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N. Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Legendarne pociągi przemierzające pustynie są znane wszystkim miłośnikiem kolei.
Mauretańska kolej to w zasadzie jedna, jednotorowa linia kolejowa o długości 704 kilometrów. Łączy położone na Saharze kopalnie rudy żelaza z portem w Nouadhibou. Na krótkim, zaledwie 5 kilometrowym odcinku przecina Saharę Zachodnią.

Najdłuższe, najcięższe

Pociągi, które prowadzą superciężkie lokomotywy produkowane przez amerykańską firmę EMD, należą do najdłuższych i najcięższych na świecie i liczą do 3 kilometrów długości. Każdy z wagonów, których może być 200 i więcej, przystosowany jest do przewozu 85 ton rud żelaza. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton Operatorem na linii jest kompania Société Nationale Industrielle et Minière – w skrócie SNIM. Okazjonalnie prowadzi się w pociągach przewóz pasażerów w nielicznych posiadanych przez SNIM wagonach pasażerskich, częściej jednak w wagonach do przewozu rudy, przypominających polskie węglarki.

– Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia – powiedziała Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie Rafamet.



Zabójczy saharyjski klimat

Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkach klimatycznych, w Nouadhibou, w stolicy ekonomicznej Mauretanii. – Każda nasza maszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszych konstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporali się z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Sahary z drugiej strony – dodała Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet.

Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiej firmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którym zamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracuje wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy do wytaczania otworów w kołach kolejowych. Natomiast tokarka UGE 400 N zostanie uruchomiona u klienta jeszcze w tym roku.

Rafamet na całym świecie

Rafamet jest jedną z polskich firm kolejowych, która eksportuje swoje urządzenia do państw na całym globie. Jednym z ostatnich sukcesów firmy z Kuźni Raciborskiej jest dostawa tokarek do paryskiego przewoźnika RATP. Piszemy o tym tutaj, natomiast tutaj publikujemy ciekawą rozmowę z Rajmundem Jaroszem, kierownikiem sprzedaży producenta.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Afryka (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Afryka (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS