Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Półroczne opóźnienie prac na odcinku Leszno – Rawicz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Półroczne opóźnienie prac na odcinku Leszno – Rawicz
Fot. PKP PLK
– Jest duże ryzyko, że wykonawca nie dotrzyma terminu zakończenia prac na odcinku Leszno – Rawicz – przyznaje PKP PLK. Astaldi ma wykonać prace do końca przyszłego roku.

W lutym tego roku "Rynek Kolejowy" informował, że wykonawca prac pomiędzy Rawiczem a Lesznem jest opóźniony o miesiąc w stosunku do pierwotnego planu. Od tego czasu prace niewiele się posunęły. – Jest duże ryzyko, że nie dotrzyma terminu zakończenia prac do końca 2019 roku. W tej chwili widzimy półroczne opóźnienie – przyznaje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK, dodając, że na odcinku z Czempinia do Leszna prace idą zgodnie z harmonogramem. Warto jednak dodać, że opóźniona jest modernizacja stacji Leszno.

PKP PLK jest zdania, że wina za opóźnienie na odcinku Rawicz – Leszno leży po stronie firmy Astaldi, realizującej kontrakt. – Ograniczenia w realizacji robót wynikają z problemów wykonawcy. Rozmawiamy z wykonawcą, by mobilizował swój potencjał i sprostał podpisanej umowie. Wykonawca został zobowiązany do intensyfikacji prac. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą stały monitoring robót – informuje Zbigniew Wolny. Przypomnijmy, że ten odcinek jest wśród inwestycji, które PLK chcą nadzorować z powietrza.

Problemy na rynku wykonawców…

Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy prac – włoskiej firmy Astaldi – nie ukrywa problemów. – Obecnie rynek budowlany jest w bardzo trudnej sytuacji, także jeśli chodzi o generalnych wykonawców – mów „Rynkowi Kolejowemu”. Chodzi o trudności z zakupem materiałów budowlanych (np. kruszyw) w odpowiednich ilościach i ich dostawami.

– Zwykle na kontraktach kolejowych materiały dowozi się je koleją, obecnie jednak ze względu na brak mocy przerobowych przewoźników trzeba wykonywać przewozy po drogach – a to wymaga dodatkowych prac związanych z budową dojazdów – mówi Witczyński (o problemach z transportem kruszyw na budowy pisaliśmy tutaj).

Jak dodaje, problemy mają też podwykonawcy, którym brakuje pracowników i w związku z tym często nie dotrzymują umów. – To wiąże się z karami finansowymi które następnie próbują podważyć – mówi.

… i z wydłużonymi procedurami

Jak relacjonuje Witczyński, problemy realizacyjne nie są jednak jedynymi powodami wydłużania się czasu realizacji kontraktu. – W przypadku E59 wydłużały się procedury SMS, które uniemożliwiały rozpoczęcie prac, przy obiektach inżynierskich stwierdzono inne niż w dokumentacji warunki gruntowe, oczekiwaliśmy więc na zamienne projekty budowlane; do dziś również inwestor nie dysponuje wszystkimi działkami, co nie pozwala nam na wykonanie przebudów kolizji i rozpoczęcie właściwych prac – stwierdza przedstawiciel Astaldi.

Modernizacja linii E59 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem mocno daje się we znaki pasażerom. Każde utrudnienie na linii przy bardzo ograniczonej przepustowości powoduje, że opóźnienia rosną lawinowo
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5