- Przeładunki kontenerów w Sławkowie w 2010 r. zwiększyły się w porównaniu z 2009 r. ponad 2 razy. W styczniu to było ok. 4 tys. kontenerów, w czerwcu 19 tys., w lipcu – 20 tys. W pewnym momencie nie mogliśmy już wszystkich obsłużyć, zagrażało to stabilności technicznej terminala – stwierdził podczas Silesia TSL Expo 2011 Paweł Podsiadło, prezes CZH.
- Nasze założenia sprzed 3 lat wskazywały na to, że będziemy obsługiwać 10 tys. kontenerów miesięcznie - podał Podsiadło.
- Sławków ma jedną z najbardziej interesujących lokalizacji w Polsce – łączy wschód z zachodem i północ z południem. To też najbardziej wysunięte miejsce na zachód, jeśli chodzi o tor szeroki. Toczy się dyskusja, czy planowane połączenie szerokotorowe do Wiednia będzie dla nas konkurencją. Zanosi się jednak na to, że projekt ten upadnie. Zbudowanie takiej linii byłoby dla nas bardzo dużym problemem – podkreślił prezes Podsiadło. – Tymczasem kierunek północ-południe nie jest wykorzystany. Jednak trwają rozmowy na temat międzynarodowego programu, do którego zostaliśmy zaproszeni, na temat integracji przewozów pomiędzy Bałtykiem a Adriatykiem – poinformował szef Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa.
- Codziennie przez Sławków przejeżdża 200—250 ciężarówek, co jest sporym obciążeniem dla mieszkańców. Po zrealizowaniu III etapu inwestycji, będzie to aż 400 ciężarówek – zaznaczył. - Wydaje mi się, że na bazie Partnerstwa Wschodniego, należałoby zastanowić się nad tworzeniem centrów logistycznych za wschodnią granicą, będących komplementarnych wobec naszej infrastruktury – stwierdził Podsiadło.
Płyta kontenerowa w Euroterminalu ma powierzchnię 18 550 mkw, zdolności przeładunkowe to 230 tys. TEU rocznie, możliwości składowania - 200 TEU. – Zastanawiano się, czy realizować tę inwestycję. Był kryzys. Okazało się, że była to najbardziej trafione przedsięwzięcie. Już teraz ta płyta nie jest w stanie obsłużyć oczekiwanych przez odbiorców kontenerów. Będzie zatem rozbudowywana – zakończył Paweł Podsiadło.