Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podkarpackie chce ulepszyć SA 135. Gruntowne zmiany we wnętrzu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Województwo podkarpackie ogłosiło postępowanie na „ulepszenie” pięciu z ośmiu posiadanych wagonów motorowych SA 135 produkcji Pesy. Zmiany są głęboko idące, obejmują m. in. wymianę foteli i montaż wielu nowoczesnych udogodnień dla pasażerów.

Urząd Marszałkowski województwa podkarpackiego rezygnuje z rozpowszechnionej już nomenklatury, która określa wszelkie prace na pojazdach jako „modernizacje”. Nie jest to dziwne, bo wagony motorowe (szynobusy) SA135 z Pesy są dość nowe – jednostki o numerach 010–014 których dotyczy przetarg, wyprodukowano w latach 2010–2011 (a ostatni pojazd tego typu odebrano w ubiegłym roku). Według opisu przedmiotu zamówienia, oprócz montażu ulepszeń, dwie jednostki przejdą też malowanie pudeł. Nowe barwy będą takie, jak pojazdu dostarczonego w 2016 roku.

Wymiana wszystkich foteli, nowoczesne systemy informatyczne

Nazwane ulepszeniem modyfikacje, które przejdą pojazdy są w rzeczywistości bardzo istotne. Pojazdy mają zyskać nowe fotele (urząd wymaga prezentacji minimum dwóch modeli do wyboru). Mają mieć podłokietniki, szerokie profilowane siedziska i zagłówki, gniazdka elektryczne, stoliki składane i siatki na magazyny. Przy układzie siedzeń vis a vis zastosować stolik umocowany do ściany, pod którym zamontowane będą śmietniczki. Pojawią się też wieszaki na ubrania i nowa wykładzina na podłodze.

Autobusy szynowe zostaną wyposażone w systemy monitoringu, dynamicznego rozkładu jazdy maszynistów, dynamicznego systemu informacji pasażerskiej, automat biletowy oraz bezprzewodowy Internet. To wszystko spowoduje, że trzeba będzie zamontować w pojeździe szafę serwerową do montażu urządzeń integrujących systemy teleinformatyczne zainstalowane w ramach ulepszenia. Oznacza to, że liczba miejsc może się zmniejszyć.

Możliwość jazdy ukrotnionej


Ważnym elementem zamówienia jest dostosowanie do jazdy w trakcji wielokrotnej (co najmniej dwóch pojazdów) ze wszystkimi posiadanymi przez urząd marszałkowski pojazdami serii SA103, SA134 i SA135 z pełną kontrolą pracy pojazdów. Odbędzie się tez montaż składanych w oknie maszynisty podgrzewanych lusterek zewnętrznych, automatycznie składanych po przekroczeniu prędkości 30 km/h. W pobliżu wejścia do kabiny maszynisty przewidziano schowek dla obsługi pociągu o minimalnych wymiarach 30x40x60 cm.

Zwykle modyfikacje pojazdów łączy się z czynnościami utrzymania P4 lub P5 - jak choćby w województwie lubuskim. Tutaj jednak nie ma takich wymogów. Wszystkie zastosowane do ulepszenia i malowania pojazdów zespoły, podzespoły i elementy muszą być fabrycznie nowe. Oferty poznamy 27 listopada. Bardzo ciekawe są kryteria ich oceny: cena da jedynie 52% punktów, a pozostałe punkty można otrzymać za gwarancję na ulepszenie i na malowanie (po 24 procent). 

W ubiegłym Przewozy Regionalne otrzymały dopuszczenie do wjazdu na Słowację jednostek SA135 i SA134. Jednostkę SA134 po naprawie P4 z modyfikacjami odebrało niedawno województwo opolskie. Na odświeżenie wnętrz SA134 i SA135 zdecydowały się tez Koleje Dolnośląskie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Spalinowy tabor łódzkiego Polregio trafi do Kielc i Gdyni

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zmodernizują SA135

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zmodernizują SA135

Jakub Rösler 28 lipca 2022

Pociągi do Opoczna zastępowane EN57 i autobusem

Pasażer

Umowa na SA135 dla KM podpisana

Biznes

Umowa na SA135 dla KM podpisana

jm, Rynek Kolejowy 08 listopada 2011

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Spalinowy tabor łódzkiego Polregio trafi do Kielc i Gdyni

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zmodernizują SA135

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zmodernizują SA135

Jakub Rösler 28 lipca 2022

Pociągi do Opoczna zastępowane EN57 i autobusem

Pasażer

Umowa na SA135 dla KM podpisana

Biznes

Umowa na SA135 dla KM podpisana

jm, Rynek Kolejowy 08 listopada 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5