NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Podczas Konwentu Marszałków debatowano o taborze Przewozów Regionalnych

| Michał Szymajda 19.05.2016 1

Podczas Konwentu Marszałków debatowano o taborze Przewozów Regionalnych
Piotr Stomma i prezes PR Krzysztof Mamiński na Konwencie MarszałkówFot. Tomasz Żak, slaskie.pl
W Katowicach, równolegle z odbywającym się Europejskim Kongresem Gospodarczym, odbyła się debata dotycząca Przewozów Regionalnych.
W spotkaniu wziął udział Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Stefan Jarecki, dyrektor Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych oraz Jarosław Kossowski, przewodniczący Rady Nadzorczej tej samej spółki.

Przedstawiciele ministerstwa przedstawili obecną sytuację Przewozów Regionalnych. Spółka pozyskała środki, dzięki którym, według zapowiedzi ministra, już w przyszłym roku może wykazać dodatni bilans, a w dalszej perspektywie osiągnie trwałą rentowność. Przewozy Regionalne podpisały umowę z Agencją Rozwoju Przemysłu SA na dokapitalizowanie spółki w kwocie ponad 770 mln zł. Uzyskane środki finansowe przeznaczone zostały na działania restrukturyzacyjne oraz spłatę zadłużenia wobec spółek z Grupy PKP.

Jak poinformował przedstawiciel ministerstwa, w ramach planu restrukturyzacji do 2018 roku zaplanowano ok. 600 mln zł na inwestycje taborowe (większość z nich ma pochodzić z kredytów bankowych) oraz obniżanie kosztów funkcjonowania spółki, co korzystnie wpłynie na poprawę jej kondycję. 

– Obecnie Przewozy Regionalne mają na własność 21 zmodernizowanych w 2015 roku ezt typu EN57. Kolejne 20 sztuk modernizuje dla spółki Polski Tabor Szynowy poznański Cegielski i jest bardzo prawdopodobne, że po zakończeniu prac wejdą one w skład taboru PR (więcej na ten temat czytaj TUTAJ). planuje się także zakup 3 nowych autobusów szynowych i, co jest nowością, 7 nowych ezt.

Realizowany obecnie plan restrukturyzacji zakłada osiągniecie trwałej rentowności przez spółkę oraz poszerzenie pola działalności o dodatkowe obszary usług. Marszałkowie zastrzegli, by w procesie restrukturyzacyjnym jako priorytet traktować dobro i komfort pasażerów, dla których obsługi spółka została powołana – czytamy w komunikacie prasowym województwa śląskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS