Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pociąg Eurostaru na testach w Holandii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pociąg Eurostaru na testach w Holandii
Fot. Kabelleger / David Gubler, CCA 4.0/Wikimedia Commons
Skład firmy Siemens, przeznaczony do obsługi linii kolejowej, biegnącej pod kanałem La Manche, trafił na testy do Holandii. Producent chce przetestować jego współdziałanie z holenderską infrastrukturą. Wszystko w związku z planami rozszerzenia siatki połączeń Eurostaru.

Pociąg e320 firmy Siemens trafił na testy na holenderskie tory 28 kwietnia. Pierwsze jazdy zostały przeprowadzone w weekend – 30 kwietnia i 1 maja. Testy odbyły się zarówno na liniach konwencjonalnych, jak i na trasie dużych prędkości HSL Zuid. Po stronie Kolei Holenderskich leży zapewnienie maszynistów do jazd testowych. Testy związane są z planami, którymi podzielił się ostatnio Eurostar. Przewoźnik poinformował, że regularne kursy z Londynu do Amsterdamu ruszą w grudniu przyszłego roku.

Przypomnijmy, że nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Starsza flota przewoźnika nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy.

Pociągi e320 są dostarczane ze sporymi opóźnieniami. Producent tłumaczy to stopniem skomplikowania przy uzyskiwaniu niezbędnych dopuszczeń i certyfikatów, ponieważ pociągi będą kursowały po terytoriach kilku krajów. Pociągi e320 rozpędzają się do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi Eurostaru z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h. Kontrakt z Siemensem jest w trakcie realizacji. Łącznie producent dostarczy 17 pociągów.

W tej chwili e320 może poruszać się po terytorium Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. W dalszej perspektywie jest też połączenie Londynu z miastami niemieckimi. Na razie nie są jednak znane szczegóły tych pomysłów. Wiadomo też, że Eurostar pracuje nad uruchomieniem w przyszłości międzynarodowego połączenia Londyn – Bordeaux (po otwarciu linii LGV Sud Europe Atlantique), ale – jak zapewniają władze przewoźnika – na ten moment priorytetem jest uruchomienie pociągów do Amsterdamu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5