szukaj
Śledź nas:

Po pół roku czekania wciąż nie ma wykonawcy prac pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami

| Jakub Madrjas 11.01.2018 24

Po pół roku czekania wciąż nie ma wykonawcy prac pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami
fot. Spoorjan, lic. CC BY-SA 3.0.
Po niespełna pół roku od ogłoszenia PKP PLK udało się otworzyć oferty w przetargu na prace na linii nr 93 pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami. Nie jest to jednak do końca dobra wiadomość, wszystkie propozycje znacznie przekraczają budżet.
Przetarg na prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice jest jednym z najbardziej pechowych postępowań prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Mimo, że PKP PLK ogłosiły go w lipcu ubiegłego roku, oferty udało się otworzyć dopiero w tym tygodniu.

Procedurę najpierw wydłużyły odwołania wnoszone przez wykonawców. Sprawą przetargu aż trzykrotnie musiała się zająć Krajowa Izba Odwoławcza. Od opisu przedmiotu zamówienia odwołał się Budimex, który miał zastrzeżenia do subklauzuli dotyczących zapłaty za materiały i wysokości kar umownych. Przed rozprawą zostało ono jednak cofnięte. W tym samym czasie od warunków przetargu odwołał się też Strabag a, co ciekawe, Budimex (a także Skanska i Torpol) stanął po stronie zamawiającego. To postępowanie również zostało jednak umorzone, bo PLK w całości uwzględniła zarzuty z odwołania. Dotyczyły one niewłaściwego opisu przedmiotu zamówienia, ponoszenia przez wykonawcę odpowiedzialności za tenże niezgodny z pzp opis, pozbawianie wykonawcy możliwości dochodzenia roszczeń oraz dotyczące zakresu robót i terminów pośrednich ich wykonania.

Nie był to jednak koniec odwołań, bo kolejny protest złożył Budimex (w tym wypadku po stronie PKP PLK stanął z kolei Porr). Izba je oddaliła, ale doszło do tego dopiero pod koniec września. Przez cały trzeci kwartał inwestor nie otworzył jednak ofert w przetargu – doszło do tego dopiero 10 stycznia 2018 roku. Jak się okazało, wpłynęło pięć ofert, jednak wszystkie znacznie przekraczają określony na 509 mln złotych brutto kosztorys. 608 mln zł zaproponował Porr, 610 mln – Trakcja PRKiI; 710 mln zł wyniosła oferta Budimeksu i PKP Energetyki, Rover i Aldesa zaproponowały 712 mln zł natomiast ZUE – 687 mln zł. W tej sytuacji rozstrzygnięcie tego postępowania stoi pod dużym znakiem zapytania.

Inwestycja ma objąć odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice od km 24,053 – tor nr 1 oraz 24,017 – tor nr 2 do km 44,950.  Ma zostać zrealizowana w ramach projektu POIiŚ 2014-2020 nr 5.1-12 pn.: „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice”. Więcej na temat zakresu zamówienia pisaliśmy tutaj. W ramach tego projektu realizowany będzie też odcinek pomiędzy Trzebinią a Oświęcimiem. Jednocześnie trwają prace na linii kolejowej E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia, a PKP SA planują wyburzyć istniejący, duży dworzec w Oświęcimiu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS