Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Po 10 latach EP05 wraca do prowadzenia pociągów pasażerskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Po 10 latach EP05 wraca do prowadzenia pociągów pasażerskich
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plEP05 na terenie warszawskiej Olszynki Grochowskiej
25 lutego lokomotywa EP05-23, po 10 latach, ponownie poprowadziła rozkładowy pociąg pasażerski. Poprowadziła pociąg EIC Tatry z Warszawy do Krakowa a z Krakowa do Warszawy – IC Sawa. 

Lokomotywy tej serii, mimo swojego wieku, mogą prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością do 160 km/h i do czasu wprowadzenia do eksploatacji elektrowozów EP09, były podstawowymi elektrowozami kursującymi między Warszawą a Krakowem, po Centralnej Magistrali Kolejowej.

Prace nad doprowadzeniem do używalności jednej z dwóch posiadanych przez PKP Intercity lokomotyw tego typu rozpoczęły się w sierpniu 2016 roku. Przy wyprodukowanej w 1961 roku czeskiej lokomotywie konieczne były zarówno prace blacharskie, jak i mechaniczne. Te pierwsze wykonane dostały do lutego 2017 w Remtraku, prace przy części mechanicznej zlecono ZNTKiM w Gdańsku. Niemal w pełni sprawna lokomotywa była prezentowana już na targach Trako 2017 w Gdańsku. Po okresie testów przyszedł czas na jej wykorzystanie liniowe. To, ku uciesze miłośników kolei, miało miejsce 25 lutego. Czy lokomotywa na stałe zagości w obsadzie rozkładowych pociągów PKP Intercity?

– EP05 nie jest dedykowana do obsługi konkretnych połączeń. Jednak czasami będzie ją można widywać na szlakach. EP05 będzie wykorzystywana do przejazdów okazjonalnych czy specjalnych – poinformowała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Obecnie PKP Intercity zmaga się z niedoborem taboru zdolnego prowadzić pociąg z prędkością 160 km/h. Wciąż czekamy na podpisanie umowy na dostawę 20 lokomotyw Griffin dla PKP Intercity, ale już za kilka tygodni dwa podobne elektrowozy rozpoczną pracę na trasie Warszawa – Kraków – Przemyśl. EP05 będzie więc najprawdopodobniej, poza przejazdami okazjonalnymi, wykorzystywana w sytuacjach awaryjnych. Na początku stycznia prowadziła już pociągi specjalne złożone z wagonów przeznaczonych do napraw i modernizacji w Idzikowicach.

Historię lokomotyw EP05 i tego konkretnego „pszenno-buraczanego” egzemplarza o numerze 23 opisaliśmy tutaj.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5