fot. Kasper FiszerAutobus komunikacji zastępczej w Kutnie
Dzięki kolejnemu etapowi prac na trasie kolejowej z Kutna do Płocka pociągi pojadą z prędkością 100 km/godz. na praktycznie całym wspomnianym fragmencie linii nr 33. Do końca czerwca podróżni będą jednak musieli korzystać ze znacznie wolniejszych autobusów zastępczych. Finansowane ze środków własnych PKP PLK roboty obejmują odcinek Strzelce Kujawskie – Gostynin i przejazd przez Płock.
7 maja zamknięta została linia kolejowa nr 33 pomiędzy Kutnem a Płockiem. Koleje Mazowieckie uruchomiły więc komunikację zastępczą za wszystkie swoje pociągi na całej trasie Kutno – Sierpc – Kutno, w tym przyspieszony skład „Mazovia” z i do Warszawy na odcinku Kutno – Płock – Kutno. Utrudnienia potrwają jeszcze przez półtora miesiąca i są związane z pracami infrastrukturalnymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
W Płocku będzie nieco ciszej
– Obejmują one wymianę torów oraz remont dwóch mostów. W Płocku, na wysokości ul. Zielonej, powstaną szyny bezstykowe, po których pociągi kursują ciszej. Zainstalowane zostaną też urządzenia ograniczające hałas – opisuje Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Istotnym elementem działań zarządcy infrastruktury ma być także remont 600-metrowego mostu na Wiśle w Płocku.
– Stare i wyeksploatowane elementy torów zostaną wymienione na nowe. Obiekt zostanie zabezpieczony warstwą antykorozyjną. Inwestycja PLK umożliwi sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych przez miasto – zapewnia nasz rozmówca. Spółka przebuduje też 30-metrowy most pomiędzy Strzelcami Kujawskimi a Gostyninem. Na całym tym odcinku będzie też wymienione torowisko – PKP PLK informuje o wymianie 14 km toru.
O 40 km/godz. szybciej
Ma to doprowadzić do podniesienia prędkości do 100 km/godz. (wcześniej pociągi kursowały tam nie szybciej niż 60 km/godz.). Jak informuje nas przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych, główny etap rozpoczętych przed tygodniem robót zakończy się 30 czerwca, wtedy na trasę wrócić mają szynobusy Kolei Mazowieckich. – Informacje o kursowaniu autobusów zastępczych KM są dostępne na stacjach i przystankach przy rozkładach jazdy oraz na [zarządzanej przez PKP PLK] stronie portalpasazera.pl – zapewnia nas Karol Jakubowski.
Trwające roboty finansowane są ze środków własnych zarządcy infrastruktury. – Wartość inwestycji na linii Kutno – Płock to ok. 19,8 mln zł – podsumowuje przedstawiciel spółki. Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich kilku lat parametry techniczne linii nr 33 ulegają systematycznej poprawie. W 2012 r. do 100 km/godz. podniesiono prędkość na odcinku Łąck – Płock-Radziwie, a cztery lata później – pomiędzy Kutnem a Florkiem. W zeszłym roku prace realizowano na fragmencie od Florka do Strzelec Kujawskich. W ramach modernizacji magistrali E20 przebudowywany jest natomiast przystanek Azory (leżący jeszcze na terenie Kutna, przy odgałęzieniu się linii nr 33 od trasy w kierunku Poznania).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.