Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W przetargu na nadzór autorski nad E20 ofertę złożył tylko AECOM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W przetargu na nadzór autorski nad E20 ofertę złożył tylko AECOM
fot. PKP PLK
PLK otworzyła oferty na wykonawcę nadzoru autorskiego nad modernizacją linii E20. Zgłosił się tylko wykonawca dokumentacji – AECOM. Co ciekawe, z pierwotnego przetargu na nadzór został on wykluczony.

Jak już informowaliśmy, modernizacja linii E20 napotkała szereg problemów. Wykonawcy wciąż zapewniają PLK, że skończą prace w terminie, ale np. na kontrakcie LCS Kutno potrzebne były dodatkowe roboty przy wzmocnieniu podtorza, a na LCS Łowicz wystąpiły "nieprzewidziane kolizje z infrastrukturą elektroenergetyczną oraz teletechniczną". Szerzej piszemy o tym tutaj. Stosunkowo najmniej problemów jest na kontrakcie LCS Konin, ale otwarcie linii E20 od Wrześni do Konina odbyło się na nie w pełni gotowej infrastrukturze

Niedawno na platformie przetargowej PKP PLK pojawiły się przetargi na nadzór autorski nad modernizacją linii E20 – jeden dla obszaru LCS Kutno i LCS Łowicz oraz drugi w obszarze LCS Konin. To niespotykane dla inwestycji trwającej już od roku. Nadzór autorski, zgodnie z prawem budowlanym, polega m.in. na stwierdzaniu w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem oraz uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych. W wypadku linii E20 nadzór autorski wybrano w formule przetargu. Postępowanie w marcu 2017 roku wygrała firma TPF, a wykonawca samej dokumentacji, firma AECOM została wykluczona z przetargu.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK, spółka odstąpiła od umowy z firmą, która dotychczas wykonywała nadzór autorski "z uwagi na nienależyte wykonywanie zakresu umowy". Przedstawiciel PLK zaznacza, że nadzór inwestorski, w odróżnieniu od autorskiego, jest nieprzerwanie prowadzony na budowie – zgodnie z przepisami – od rozpoczęcia robót.

W odpowiedzi na pytania "RK" Wolny wyjaśnia, że przyczyną wypowiedzenia umowy był "brak kompletnego zespołu projektantów zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, zwłoka lub brak nadzoru, a także nieobecność na kilku radach budowy".

Aktualizacja: Tylko jedna oferta

W obu przetargach na nadzór autorski wpłynęła tylko jedna oferta – od firmy AECOM, wykluczonej z pierwotnego przetargu. W przypadku postępowania na nadzór nad LCS Kutno i LCS Łowicz AECOM zaproponował 4,13 mln zł brutto przy kosztorysie 4,9 mln zł. W przypadku LCS Konin oferta jest warta 2,1 mln zł przy kosztorysie 2,49 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5