PLK zerwała umowę na nadzór autorski nad modernizacją E20 - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Budowlanka na krawędzi?
szukaj
Śledź nas:

PLK zerwała umowę na nadzór autorski nad modernizacją E20

| Jakub Madrjas 10.08.2018 43

PLK zerwała umowę na nadzór autorski nad modernizacją E20
fot. PKP PLK
PKP PLK szuka nowego wykonawcy nadzoru autorskiego nad modernizacją linii E20. Zdaniem inwestora poprzedni nadzorca niewłaściwie wywiązywał się z umowy.
Jak już informowaliśmy, modernizacja linii E20 napotkała szereg problemów. Wykonawcy wciąż zapewniają PLK, że skończą prace w terminie, ale np. na kontrakcie LCS Kutno potrzebne były dodatkowe roboty przy wzmocnieniu podtorza, a na LCS Łowicz wystąpiły "nieprzewidziane kolizje z infrastrukturą elektroenergetyczną oraz teletechniczną". Szerzej piszemy o tym tutaj. Stosunkowo najmniej problemów jest na kontrakcie LCS Konin, ale otwarcie linii E20 od Wrześni do Konina odbyło się na nie w pełni gotowej infrastrukturze

Niedawno na platformie przetargowej PKP PLK pojawiły się przetargi na nadzór autorski nad modernizacją linii E20 – jeden dla obszaru LCS Kutno i LCS Łowicz oraz drugi w obszarze LCS Konin. To niespotykane dla inwestycji trwającej już od roku. Nadzór autorski, zgodnie z prawem budowlanym, polega m.in. na stwierdzaniu w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem oraz uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych. W wypadku linii E20 nadzór autorski wybrano w formule przetargu. Postępowanie w marcu 2017 roku wygrała firma TPF, a wykonawca samej dokumentacji, firma AECOM została wykluczona z przetargu.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK, spółka odstąpiła od umowy z firmą, która dotychczas wykonywała nadzór autorski "z uwagi na nienależyte wykonywanie zakresu umowy". Przedstawiciel PLK zaznacza, że nadzór inwestorski, w odróżnieniu od autorskiego, jest nieprzerwanie prowadzony na budowie – zgodnie z przepisami – od rozpoczęcia robót.

W odpowiedzi na pytania "RK" Wolny wyjaśnia, że przyczyną wypowiedzenia umowy był "brak kompletnego zespołu projektantów zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, zwłoka lub brak nadzoru, a także nieobecność na kilku radach budowy".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
Wakacyjny numer naszego miesięcznika poświęcamy przede wszystkim problemom na rynku budowlanym - zarówno pod kątem wykonawców inwestycji kolejowych, jak i w szerszym kontekście. Warto przeczytać również obszerną prezentację modelu holdingowego w PKP SA autorstwa członka zarządu spółki, Mirosława Antonowicza. Oprócz tego polecamy rozmowy z prezesami Pesy i polskiego Siemensa. Piszemy również m. in. o rewolucji tramwajowej we Francji. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS