NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK zapowiadają dalsze prace na linii 106. Jeżdżą po niej 3 pociągi Regio

| Michał Szymajda 24.12.2016 52

PLK zapowiadają dalsze prace na linii 106. Jeżdżą po niej 3 pociągi Regio
Wjazd pociągu TLK w perony stacji JasłoFot. Michał Szymajda, RK
PKP PLK odnowią kolejny odcinek linii (nr 106) Boguchwała – Czudec na podkarpackiej trasie. Za ponad 43 mln zł (brutto) PLK podpisały umowę z wykonawcą. Inwestycja realizowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
– Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów – Jasło jest krótszy o 30 min czas przejazdu. Rozpoczynana rewitalizacji odcinka Boguchwała – Czudec dodatkowo skróci podróż o ok. 6 min. Po zakończeniu prac pociągi pojadą prawie dwukrotnie szybciej – zwiększą prędkość z 60 km/h do 100 km/h, poprawi się także przepustowości trasy Rzeszów – Jasło – informuje biuro prasowe PKP PLK.

Perony do przebudowy

Prace na linii nr 106 Boguchwała – Czudec obejmą wymianę 12 km toru, przebudowę mostu, dwóch wiaduktów i 23 obiektów inżynieryjnych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na 21 przejazdach, m.in. na drogach powiatowych w gminach Boguchwała i Czudec. W związku z modernizacją linii przebudowane zostaną miejsca obsługi pasażerów. Nowe perony zyskają następujące przystanki osobowe i stacje: Wisłoczanka, Babice, Babice Kolonia, Zaborów (dwa nowe perony) oraz Jasło. Na wszystkich nowych obiektach zapewniona będzie dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony wyposażone będą w czytelne oznakowanie, nowe oświetlenie i tablice z rozkładami jazdy.  Zakończenie prac planowane jest w listopadzie 2018 r. Wartość umowy wynosi 43,5 mln zł brutto.

Na zmodernizowanej linii pociągów brak

Niestety, dotychczasowa modernizacja szlaku za pokaźne pieniądze w zasadzie w ogóle nie wpłynęła na poprawę jakości przewozów pasażerskich. Z Rzeszowa do Jasła w ruchu regionalnym kursują dwa pociągi Regio dziennie, kursujące po sobie w odstępie 20 minut. Podobnie jest w relacji przeciwnej. Jedna para więcej porusza się po linii na odcinku Rzeszów – Czudec. Oczywiście, taka oferta w zasadzie nie jest konkurencją dla przewoźników drogowych. Z linii korzysta też jeden pociąg TLK kursujące w wybrane dni tygodnia w kierunku Zagórza. Można mieć tylko nadzieję, że kolejne 43 miliony złotych włożone w modernizację linii przyczynią się do zwiększenia zainteresowania marszałka województwa podkarpackiego przewozami pasażerskimi na linii. Na razie inwestycje kolejowe z RPO należą na Podkarpaciu do najmniej efektywnych.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpacie (24)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpacie (24)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS