NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

PLK z pomorskim samorządem razem przygotują „bajpas kartuski”

| Michał Szymajda 13.08.2019 57

PLK z pomorskim samorządem razem przygotują „bajpas kartuski”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Podpisano porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, Województwem Pomorskim oraz PKM. Podróżni z Kartuz będą mieć zapewniony dostęp do Trójmiasta podczas modernizacji linii nr 201. Dzięki inwestycji powiat kartuski otrzyma nowe dogodne połączenie z Gdańskiem.
Porozumienie zawarto 13 sierpnia 2019 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe, samorząd województwa pomorskiego i Pomorską Koleją Metropolitalną S.A. Strony razem dopilnują, aby doszło do modernizacji linii kolejowej nr 234 (Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła) i 229 (odcinek Stara Piła – Glincz), przy czym samorząd będzie odpowiadał za remont 1,5 kilometra szlaku między Gdańskiem Kokoszkami a Gdańskiem Kiełpinkiem. 90% wspomnianych odcinków linii wyremontuje PKP PLK. Obecnie na odcinku należącym do PLK kursują wyłącznie pociągi towarowe.

Współpraca dla pasażerów

Wspólnym celem PKP PLK i samorządu województwa pomorskiego jest przygotowanie tzw. „bajpasu kartuskiego”, który umożliwi utrzymanie połączeń między Gdańskiem a Kartuzami na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia. To bardzo dobry przykład współpracy PKP PLK oraz samorządu wojewódzkiego.

– Przygotowania do realizacji inwestycji zostały już poczynione. PKP PLK jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na modernizacje odcinka między Glinczem, Starą Piłą i Gdańskiem Kokoszkami. Ogłosimy również przetarg na modernizację linii do Kartuz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Odbudowa „bajpasu kartuskiego” pokazuje, że dbamy o podróżnych, mieszkańców województwa pomorskiego i zapewnimy im, przed wejściem z pracami od Glincza do Somonina i Gdyni, wygodną trasę objazdową – dodał Ireneusz Merchel, który dodał, że wartość projektu realizowanego przez PKP PLK na bajpasie, będzie opiewać na sto kilkadziesiąt milionów złotych. Projekt będzie jednak włączony w inwestycję związaną z dojazdem do portu w Gdyni i otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Linia nie tylko na czas remontu

– Razem z samorządem mamy cel wspólny, którym jest dbałość o pasażera, chcemy ten projekt zakończyć jak najszybciej – żebyśmy w 2022 roku mogli wejść na prace od Somonina w kierunku Gdyni. Dzięki wspólnej inicjatywie pasażerowie w sposób spokojny będą mogli dojeżdżać do Gdańska. Mamy też nadzieję, że trasa będzie w dalszej perspektywie wykorzystywana – dodał prezes PKP PLK.

– Od samego początku gwarantowaliśmy, że „bajpas” będzie wykorzystywany po zakończeniu inwestycji, jako uzupełniający ciąg dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ten odcinek dołoży się do stałego wzrostu potoków podróżnych – zapewnił Ryszard Świlski.

– Powrót pociągów pasażerskich stworzy nowe możliwości komunikacji kolejowej dla powiatu kartuskiego. Na stacjach w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim zmodernizowane perony zapewnią lepszy dostęp do pociągów. Wymienione zostaną tory, przebudowane obiekty inżynieryjne. Nowe rozjazdy oraz system sterowania ruchem kolejowym zapewnią bezpieczne i sprawne przejazdy – dodał Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Z kolei Pomorska Kolej Metropolitalna, przy współpracy z miastem Gdańsk, odbuduje ok. 1,5 km toru linii nr 234 między stacjami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (727)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (727)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5