NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PLK: W całym kraju powstają nowe przystanki kolejowe

| inf. prasowa 24.07.2017 8

PLK: W całym kraju powstają nowe przystanki kolejowe
Fot. PKP PLK
Sucha Beskidzka Zamek, Wólka Orłowska, Gorzów Wielkopolski Wschodni to nowe przystanki, które już służą podróżnym w Małopolsce i Lubuskiem oraz na Lubelszczyźnie. PLK już przygotowują kolejne m.in. na Dolnym Śląsku i Lubelszczyźnie.
Od czerwca z nowego przystanku Sucha Beskidzka Zamek na trasie Kraków – Zakopane korzystają mieszkańcy i turyści. W ramach budowy łącznicy w centrum miasta powstał 200 – metrowy peron z wiatami, systemem oznakowania, oświetleniem i tablicami informacyjnymi. Przystanek jest dostępny dla osób o ograniczonej mobilności. Winda ułatwia dojazd z parkingu na peron.

Lepszy dostęp do kolei mają także mieszkańcy Wólki Orłowskiej, którzy z oddanego w tym roku przystanku mogą dojechać do Lublina i Zamościa. Wiaty, oświetlenie i monitoring zapewniają bezpieczną i komfortową obsługę. Pochylnia ułatwia dostanie się na peron osobom z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi oraz niepełnosprawnym. Ścieżki naprowadzające służą osobom niedowidzącym.

Przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni zapewnia sprawną komunikację podczas modernizacji kolejowej estakady. Równie ważne jest, że ułatwił mieszkańcom dostęp do kolei w centrum miasta. Zadaszony, funkcjonalny obiekt przy ul. Teatralnej stał się stałym elementem systemu komunikacyjnego. Wysoki peron sprawia, że wsiadanie i wysiadanie z pociągu jest łatwe. Dostęp do przystanku ułatwia pochylnia.

W ubiegłym roku podróżni w aglomeracji warszawskiej zaczęli także korzystać z nowego przystanku Mokry Ług. Na południu kraju PLK otworzyły przystanki Mokre i Chmielów Zagumnie.

Nowe przystanki – zwiększenie możliwości kolei w aglomeracjach, to jeden z celów założonych w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycje PLK uwzględniają potrzeby mieszkańców i osób dojeżdżających do miast. Już widać kształty nowych przystanków w Krakowie. W ramach budowy łącznicy dostęp do pociągów ułatwią przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.

Na przebudowywanej linii obwodowej w Warszawie będą nowe: Warszawa Obozowa i Warszawa Powązki. Rozpoczęta modernizacja linii Lublin – Warszawa to także dodatkowy przystanek Lublin Zachód. W ramach podpisanej umowy na trasę Legnica – Rudna Gwizdanów przewidziano - nie tylko dla kibiców, nowy przystanek Lubin Stadion. Więcej osób wsiądzie do pociągów dzięki największemu projektowi Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Na trasie Lublin – Stalowa Wola będą dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Dostępność do kolei poprawi się także na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, bowiem zbudowany będzie przystanek w Parzniewie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (40921)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (40921)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS