NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK sprawdzi, czy warto elektryfikować odcinek Piła – Kostrzyn

| inf. prasowa 29.01.2018 164

PLK sprawdzi, czy warto elektryfikować odcinek Piła – Kostrzyn
Stacja w KrzyżuFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 5,3 mln zł (netto) na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla linii 18 i 203. Kontrakt obejmuje możliwość elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 29 stycznia 2018 r. z biurem projektowym TPF Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203, na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn”.

Zmiany na 255 kilometrach

Celem studium jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacyjnego inwestycji na trasie o długości 255 km. Po realizacji planów zwiększy się i poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych, m.in. przez likwidację ograniczeń prędkości jazdy pociągów i modernizację peronów na stacjach i przystankach.

– PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach przygotowania nowych projektów analizują także możliwość elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Projekt uzupełni już realizowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje m.in. trasy Ocice – Rzeszów, Lublin – Stalowa Wola, Ełk – Korsze, Szczecin – granica państwa. Dzięki tym zadaniom poprawia się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami – mówi Arnold Bresch z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Poprawa bezpieczeństwa i dostępności

Poprawi się również bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego poprzez modernizację przejazdów kolejowo – drogowych. Usprawnione będą powiązania komunikacyjne dzięki możliwość skomunikowania z głównymi krajowymi liniami kolejowymi. Realizacja projektu zapewni interoperacyjność kolei i umożliwi niedyskryminujący dostęp do polskiej infrastruktury kolejowej operatorów z innych krajów.

– Realizacja tej inwestycji jest bardzo ważna zarówno dla naszego regionu, ale także dla mieszkańców Wielkopolski i województwa kujawsko–pomorskiego. Elektryfikacja umożliwi ruch pociągów pasażerskich dalekobieżnych z Gorzowa do Poznania, Bydgoszczy czy Gdańska, co stanowi przełom dla możliwości komunikacyjnych województwa i jego gospodarczego rozwoju. Elektryfikacja stwarza też nowe warunki dla połączeń międzynarodowych – mówi Władysław Dajczak, wojewoda lubuski.

Prace wykona biuro projektów TPF Sp. z o.o. Rekomendowane będą warianty do dalszych szczegółowych analiz. Wybór optymalnego wariantu planowany jest w I kwartale 2019 r. Termin zakończenia prac nad studium to II kwartał 2019 r. Wartość studium około 5,3 mln zł netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5