Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK przygotowuje kolejowe trasy objazdowe także na Podlasiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK przygotowuje kolejowe trasy objazdowe także na Podlasiu
Fot. Jan Niezbędny, SM42.plAutobus szynowy Kolei Mazowieckich na przystanku Fronołów
PKP PLK rozpoczynają poważną inwestycję, która przywróci bardzo dobre parametry na trzech liniach kolejowych na Podlasiu. Po ich zakończeniu możliwe będzie uruchamianie składów towarowych w kierunku stolicy z pominięciem linii kolejowej E75, na której wkrótce zaczną się kolejne prace modernizacyjne. Jak prowadzone prace ana torach wpłyną na ruch pociągów?

Prace będą odbywać się na odcinkach Białystok – Czeremcha (linia 32), Czeremcha – Siedlce (linia 31), oraz na linii 36 pomiędzy Ostrołęką i Łapami. Dzięki nim uda się stworzyć dwa alternatywne szlaki przewozu towarów z Podlasia w kierunku centralnej Polski, z pomięciem Rail Baltiki. Z prac rewitalizacyjnych, przywracających m.in. prędkości konstrukcyjne (na przykład na linii Białystok – Czeremcha prędkość wzrośnie z 60 km/h do 120 km/h) skorzystają też przewoźnicy pasażerscy. Pojawiają się jednak obawy o to, czy prace przy infrastrukturze, powodujące odwołania pociągów , nie odpędzą pasażerów od komunikacji zbiorowej.

Będzie wygaszenie popytu?

– Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego po wieloletnich zabiegach podróżnych, samorządowców i parlamentarzystów zwiększył dofinansowanie kolei w regionie, co umożliwiło kursowanie większej liczby pociągów regionalnych, która tylko na samej linii nr 32 wzrosła z 2 do 4 dziennie. W następstwie realizacji zaplanowanych prac modernizacyjnych może dojść do ponownego zniechęcenia pasażerów – pisze w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa poseł Jarosław Zieliński.

Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MIB wyjaśnia, że innej możliwości szybkiej realizacji prac niż zamknięcia torowe (tylko linia 31 jest dwutorowa) jednotorowych linii nie ma.

– Z uwagi na szeroki zakres prac planuje wyłączenie z eksploatacji linii 32 w okresie 6 miesięcy (12 marca – 10 września). W celu zminimalizowania utrudnień związanych z wykonywaniem robót budowlanych na linii kolejowej nr 32 prace podzielone zostaną na dwa etapy. W etapie I obejmującym odcinek Białystok – Bielsk Podlaski zamknięcia torowe obowiązywać będą od 12 marca do 10 czerwca, natomiast w etapie II (odcinek Czeremcha – Bielski Podlaski) zamknięcia obowiązywać będą od 11 czerwca do 10 września – poinformował przedstawiciel MIB. Z kolei na linii kolejowej nr 31, na odcinku granica woj. podlaskiego – Czeremcha, ruch pociągów będzie prowadzony po czynnym torze.

Prace także między Czeremchą a Hajnówką

– Na linii kolejowej nr 36 Ostrołęka – Łapy kursowanie pociągów pasażerskich jest obecnie zawieszone, a Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego nie przewiduje uruchomienia przewozów pasażerskich po zakończeniu prac budowlanych. PKP PLK planuje wprowadzenie zamknięć torowych w okresie 1 marca – 18 października – dodał Kazimierz Smoliński, zwracając uwagę na jeszcze jedną inwestycję, która będzie finansowana z POIiŚ. Chodzi o prace na linii kolejowej nr 31 na odcinku gr. Województwa - Czeremcha – Hajnówka.

– Aktualnie projekt znajduje się na etapie procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych. Zagadnienia związane ze sposobem prowadzenia prac znane będą po przedstawieniu przez wykonawcę koncepcji projektowej z opisem sposobu realizacji inwestycji i użytej technologii. Jednakże, zgodnie z informacjami PKP PLK, na odcinku jednotorowym Czeremcha – Hajnówka planowana jest komunikacja zastępcza w całym okresie prowadzenia robót – poinformował Smoliński.

Trasy objazdowe z korzyścią dla pasażerów w przyszłości

Więcej o zmianach w rozkładzie jazdy od marcowej korekty na Podlasiu, można przeczytać tutaj. W tym miejscu opisujemy szczegóły inwestycji kolejowych na Podlasiu.

Trasy objazdowe na wschodzie Polski przygotowywane są również w związku z zaplanowaną modernizacją linii nr 7 na odcinku z Warszawy do Lublina. Dzięki temu znacznie poprawią się warunki przewozu towarów i osób m.in. na odcinku Lublin – Parczew – Luków. Piszemy o tym tutaj. Trasa objazdowa przygotowywana jest również w związku z planowanymi od czerwca tego roku pracami na linii E20 na odcinku Warszawa – Poznań.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5