Posłanka Kamila Gasiuk-Pihowicz z Nowoczesnej pyta o przygotowania do modernizacji linii kolejowej 447. Prace na tym ważnym szlaku kolejowym wiązać się będą z bardzo dużymi problemami w dojeździe do Warszawy mieszkańców Grodziska i miejscowości położnych między Grodziskiem a stolicą.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało, że PKP PLK planuje rozpoczęcie robót budowlanych związanych z modernizacją linii kolejowej nr 447 w maju 2017 r. Od czerwca tego roku odbywają się, organizowane przez Wojewodę Mazowieckiego, spotkania z samorządami oraz zarządcami dróg. Celem przeprowadzania tych spotkań jest wypracowanie właściwego modelu prowadzenia komunikacji zastępczej (m.in. lokalizacji przystanków oraz koordynacji działań związanych z inwestycjami, które mogą oddziaływać na jakość komunikacji w czasie prowadzonej modernizacji).
– Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem optymalnego rozwiązania dla zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej. Na podstawie dokonanych na chwilę obecną analiz koszt obsługi zastępczej komunikacji autobusowej został oszacowany na 50 mln zł. Koszty te w znaczącym stopniu będą pokryte przez przyszłego wykonawcę robót w ramach prowadzenia prac modernizacyjnych – informuje Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w MIB.
Równolegle do rozmów na temat organizacji komunikacji zastępczej powadzone są również rozmowy między PKP PLK a przewoźnikami kolejowymi obsługującymi ruch na linii kolejowej nr 447, którymi są Koleje Mazowieckie i SKM Warszawa. Koncepcja prowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej podana zostanie do publicznej wiadomości na początku 2017 r.
Więcej na temat modernizacji linii 447 i planowanego zamknięcia linii można przeczytać
tutaj.