Pasażerowie na odcinku Łódź – Zduńska Wola ominą planowane na ten rok utrudnienia. PKP PLK zdecydowała się włączyć prace przy przepustach do przyszłorocznego remontu odcinka.
Na początku lutego do Redakcji "Rynku Kolejowego" dotarły informacje, że PKP PLK zamierza prowadzić prace na linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź – Zduńska Wola przy naprawie obiektów inżynieryjnych. Zespół prasowy PKP PLK potwierdził te zamiary, informując, że prace mają trwać po dwa miesiące na każdym torze. Utrudnienia w ruchu dotknęłyby pasażerów w okresie od lipca aż do końca października.
Przewoźnicy zostali poinformowani o rozważanym zamknięciu torów. Przewozy Regionalne, PKP Intercity i Łódzka Kolej Aglomeracyjna podkreśliły, że są w tej sprawie w kontakcie z zarządcą infrastruktury. Obawy budziło to, że ze względu na
zaplanowane prace remontowe na linii E20 (Warszawa – Poznań) część pociągów pasażerskich i towarowych ma być skierowanych na objazd właśnie linią nr 14. Dodatkowo, jej przepustowość ogranicza brak samoczynnej blokady liniowej.
Tymczasem już w przyszłym roku na odcinku Łódź – Zduńska Wola
firma ZUE rozpocznie zakrojony na szeroką skalę remont za ponad 300 milionów złotych. Czy naprawy przepustów nie dało się połączyć z remontem? Pierwotnie zarządca infrastruktury twierdził, że nie. Jak jednak poinformował wczoraj „Rynek Kolejowy” Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK, po kolejnych analizach udało się znaleźć rozwiązanie. – Podjęto decyzję o przeprowadzeniu naprawy obiektów inżynieryjnych w przyszłym roku, w ramach remontu odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola. W tym roku na linii nr 14 nie będzie żadnych zamknięć związanych z naprawą obiektów inżynieryjnych – zapewnił przedstawiciel PLK.
To duża korzyść dla pasażerów i przewoźników. Prezes ZUE Wiesław Nowak zapewnia, że jego firma chętnie naprawi przepusty. – Zlecanie dodatkowych robót w ramach dużych kontraktów na realizację prac nie jest niczym nadzwyczajnym – mówi "Rynkowi Kolejowemu" i dodaje, że skoro wykonawca i tak jest na placu budowy, to zlecenie mu naprawy kolejnych obiektów jest najprostszym rozwiązaniem.