NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PLK połączy prace naprawcze na linii 14. Mniej utrudnień dla pasażerów

| Jakub Madrjas 10.02.2017 41

PLK połączy prace naprawcze na linii 14. Mniej utrudnień dla pasażerów
fot. Patryk 98, sm42.pl
Pasażerowie na odcinku Łódź – Zduńska Wola ominą planowane na ten rok utrudnienia. PKP PLK zdecydowała się włączyć prace przy przepustach do przyszłorocznego remontu odcinka.
Na początku lutego do Redakcji "Rynku Kolejowego" dotarły informacje, że PKP PLK zamierza prowadzić prace na linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź – Zduńska Wola przy naprawie obiektów inżynieryjnych. Zespół prasowy PKP PLK potwierdził te zamiary, informując, że prace mają trwać po dwa miesiące na każdym torze. Utrudnienia w ruchu dotknęłyby pasażerów w okresie od lipca aż do końca października.

Przewoźnicy zostali poinformowani o rozważanym zamknięciu torów. Przewozy Regionalne, PKP Intercity i Łódzka Kolej Aglomeracyjna podkreśliły, że są w tej sprawie w kontakcie z zarządcą infrastruktury. Obawy budziło to, że ze względu na zaplanowane prace remontowe na linii E20 (Warszawa – Poznań) część pociągów pasażerskich i towarowych ma być skierowanych na objazd właśnie linią nr 14. Dodatkowo, jej przepustowość ogranicza brak samoczynnej blokady liniowej.

Tymczasem już w przyszłym roku na odcinku Łódź – Zduńska Wola firma ZUE rozpocznie zakrojony na szeroką skalę remont za ponad 300 milionów złotych. Czy naprawy przepustów nie dało się połączyć z remontem? Pierwotnie zarządca infrastruktury twierdził, że nie. Jak jednak poinformował wczoraj „Rynek Kolejowy” Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK, po kolejnych analizach udało się znaleźć rozwiązanie. – Podjęto decyzję o przeprowadzeniu naprawy obiektów inżynieryjnych w przyszłym roku,  w ramach remontu odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola. W tym roku na linii nr 14 nie będzie żadnych zamknięć związanych z naprawą obiektów inżynieryjnych – zapewnił przedstawiciel PLK.

To duża korzyść dla pasażerów i przewoźników. Prezes ZUE Wiesław Nowak zapewnia, że jego firma chętnie naprawi przepusty. – Zlecanie dodatkowych robót w ramach dużych kontraktów na realizację prac nie jest niczym nadzwyczajnym – mówi "Rynkowi Kolejowemu" i dodaje, że skoro wykonawca i tak jest na placu budowy, to zlecenie mu naprawy kolejnych obiektów jest najprostszym rozwiązaniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (612)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (612)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS