NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

PLK otrzymało oferty w przetargu na modernizację fragmentu linii Poznań – Szczecin

| Michał Szymajda 16.04.2018 21

PLK otrzymało oferty w przetargu na modernizację fragmentu linii Poznań – Szczecin
Stacja w Szamotułach i pociąg regioFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK otworzyły oferty w dwóch bardzo ważnych przetargach dotyczących modernizacji magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem. W obu przekroczono budżet zaplanowany na inwestycję.
W przetargu dotyczącym „Przebudowy układów torowych wraz z infrastruktura towarzysząca na linii kolejowej E59 odcinek Poznań Główny – Rokietnica” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” najtańszą ofertą okazała się być ta złożona przez Trakcję PRKiI. Warta jest 292,2 mln zł netto, z czasem realizacji 23 miesiące.

Kolejna pod względem zaoferowanej ceny jest oferta konsorcjum Alusta, ZRK – DOM i Intop Warszawa na kwotę 296,8 mln zł z terminem realizacji 23,7 miesiąca, nastpęny na liście pod względem ceny jest Torpol: 304,1 mln zł z 24 miesięcznym terminem wykonania prac. Za 315,2 mln zł netto i w 25 miesięcy linię chciałby remontować Budimex. Do przetargu zgłosił się także Intercor z ofertą wartą 332 mln zł i terminem realizacji: 24 miesiące. Porr wycenił swoją pracę na 380,9 mln zł. netto z czasem wykonania 25 miesięcy.

Budżet PKP PLK na tą inwestycję wynosi 230 mln zł, ale bardzo prawdopodobne, że zarządca przyjmie najtańszą ofertę, z uwagi na konieczność szybkiego przeprowadzenia prac (to najbardziej zagrożony czasowo projekt dofinansowywany z funduszu CEF) oraz sytuację na rynku (powtórzenie przetargu nie daje gwarancji uzyskania tańszej oferty).

Odcinek Rokietnica– Wronki

W drugim przetargu, na odcinek Rokietnica – Wronki, także otrzymał 5 ofert. Tutaj najtańszą ofertę wartą 467,4 mln zł netto złożyło konsorcjum ZRK – DOM, Alusta i i Intop Warszawa. Termin realizacji określono na 25 miesięcy. Nieznacznie gorsza jest oferta Trakcji PRKiI z kwotą 471,3 mln zł i terminem realizacji 25 miesięcy.

Następną w kolejności ofertę pod względem ceny złożył: Budimex (478,9 mln zł netto, termin realizacji b. krótki: 22 miesiące), PUT Intercor (489,6 mln zł, termin realizacji: 24 miesiące). Ostatnią pod względem ceny ofertę złożył Torpol (518,3 mln zł, termin realizacji: 25 miesięcy).

W tym przypadku kosztorys PLK ocenił wydatki na poziomie 425 mln zł. Również w tym wypadku bardzo prawdopodobne jest podniesienie planowanych wydatków na modernizację.

Więcej na temat przetargów pisaliśmy w lutym. O opóźnieniach inwestycyjnych można przeczytać tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS