PKP PLK otworzyły oferty w dwóch bardzo ważnych przetargach dotyczących modernizacji magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem. W obu przekroczono budżet zaplanowany na inwestycję.
W przetargu dotyczącym „Przebudowy układów torowych wraz z infrastruktura towarzysząca na linii kolejowej E59 odcinek Poznań Główny – Rokietnica” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” najtańszą ofertą okazała się być ta złożona przez Trakcję PRKiI. Warta jest 292,2 mln zł netto, z czasem realizacji 23 miesiące.
Kolejna pod względem zaoferowanej ceny jest oferta konsorcjum Alusta, ZRK – DOM i Intop Warszawa na kwotę 296,8 mln zł z terminem realizacji 23,7 miesiąca, nastpęny na liście pod względem ceny jest Torpol: 304,1 mln zł z 24 miesięcznym terminem wykonania prac. Za 315,2 mln zł netto i w 25 miesięcy linię chciałby remontować Budimex. Do przetargu zgłosił się także Intercor z ofertą wartą 332 mln zł i terminem realizacji: 24 miesiące. Porr wycenił swoją pracę na 380,9 mln zł. netto z czasem wykonania 25 miesięcy.
Budżet PKP PLK na tą inwestycję wynosi 230 mln zł, ale bardzo prawdopodobne, że zarządca przyjmie najtańszą ofertę, z uwagi na konieczność szybkiego przeprowadzenia prac (to najbardziej zagrożony czasowo projekt dofinansowywany z funduszu CEF) oraz sytuację na rynku (powtórzenie przetargu nie daje gwarancji uzyskania tańszej oferty).
Odcinek Rokietnica– WronkiW drugim przetargu, na odcinek Rokietnica – Wronki, także otrzymał 5 ofert. Tutaj najtańszą ofertę wartą 467,4 mln zł netto złożyło konsorcjum ZRK – DOM, Alusta i i Intop Warszawa. Termin realizacji określono na 25 miesięcy. Nieznacznie gorsza jest oferta Trakcji PRKiI z kwotą 471,3 mln zł i terminem realizacji 25 miesięcy.
Następną w kolejności ofertę pod względem ceny złożył: Budimex (478,9 mln zł netto, termin realizacji b. krótki: 22 miesiące), PUT Intercor (489,6 mln zł, termin realizacji: 24 miesiące). Ostatnią pod względem ceny ofertę złożył Torpol (518,3 mln zł, termin realizacji: 25 miesięcy).
W tym przypadku kosztorys PLK ocenił wydatki na poziomie 425 mln zł. Również w tym wypadku bardzo prawdopodobne jest podniesienie planowanych wydatków na modernizację.
Więcej na temat przetargów
pisaliśmy w lutym. O opóźnieniach inwestycyjnych można przeczytać
tutaj.