Partnerzy serwisu:
Biznes

PLK obiecuje wydać miliard na warmińsko-mazurskie tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
21-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PLK obiecuje wydać miliard na warmińsko-mazurskie tory
W kontrze do interpelacji posła Iwińskiego dotyczącej stanu kolei na północnym-wschodzie kraju, PKP PLK przesłała nam plan inwestycji w woj. warmińsko-mazurskim. Z Olsztyna poprawa ma nastąpić w prawie wszystkich kierunkach: do Działdowa, Iławy, Ełku i Braniewa.

Poseł SLD Tadeusz Iwiński wystosował do min. Elżbiety Bieńkowskiej interpelację, w której pyta o stan infrastruktury kolejowej w północno-wschodniej części kraju. I punktuje zaniedbania w tym obszarze na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Z interpelacją posła można zapoznać się tutaj.

Poseł zadał konkretne pytania: na których liniach kolejowych Warmii i Mazur i łączących województwo z ościennymi regionami oraz Obwodem Kaliningradzkim nie jest prowadzony ruch?; jakie są przyczyny braku zamówień pociągów przez przewoźników? jaki jest plan remontów/rewitalizacji szlaków kolejowych na Warmii i Mazurach?; czy rozważane jest przywrócenie fizycznego stanu przejezdności/rewitalizacji linii kolejowej nr 225 (Nidzica – Wielbark) oraz linii nr 35 (Wielbark – Ostrołęka)?; czy rozważana jest rewitalizacja lub modernizacja linii kolejowej nr 221 (Gutkowo – Braniewo)?

Na te pytania przed odpowiedzią min. Bieńkowskiej postarał się odpowiedzieć zarządca infrastruktury PKP PLK. - W najbliższych latach PKP Polskie Linie Kolejowe, korzystając z środków UE na lata 2014 -20, planują wydać ponad 1 mld złotych na inwestycje kolejowe w województwie warmińsko - mazurskim - czytamy w stanowisku przesłanym do redakcji "Rynku Kolejowego".

Modernizacja linii z Olsztyna do Działdowa, Iławy, Ełku i Braniewa

Jak zapewnia PKP PLK, zakres oraz kolejność przygotowywanych inwestycji, które obejmą linie kolejowe o długości ponad 430 km jest ustalany w ścisłym porozumieniu z władzami wojewódzkimi oraz pod kątem obecnych i planowanych przewozów regionalnych realizowanych na zlecenie samorządu.

- Przygotowujemy prace, które skrócą czas podróży na łącznie 5 liniach kolejowych. Z funduszy UE zarządzanych przez samorząd województwa przygotowujemy modernizację połączenia Olsztyn - Braniewo. W latach 2017 - 20 zamierzamy zelektryfikować linię Ełk - Giżycko – Korsze, co przyśpieszy podróż z Białegostoku przez Ełk, Korsze, Olsztyn do Gdańska i jednocześnie wyeliminuje potrzebę dwukrotnej i czasochłonnej zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową - wylicza zarządca infrastruktury.

- W tym samym czasie zaplanowaliśmy modernizację linii Działdowo - Olsztyn, która zapewni szybki dojazd do Warszawy. Nieco wcześniej, bo na lata 2015 - 18 zaplanowaliśmy prace na trasie Jabłonowo - Iława - Olsztyn - Korsze, która połączy stolicę województwa warmińsko - mazurskiego szybkim połączeniem z Toruniem i dalej z Poznaniem - dodaje PKP PLK.

- W porozumieniu z samorządem zaplanowaliśmy na lata 2017 - 20 modernizację połączenia między Ełkiem przez Pisz, Szczytno do Olsztyna. Odcinek z Olsztyna do Szczytna i dalej do Szyman już został zmodernizowany przez PLK z wykorzystaniem funduszy zarządzanych przez samorząd województwa - informuje zarządca infrastruktury.

Priorytetem samorządu jest połączenie do lotniska

Władzom warmińsko-mazurskiego, co podkreślają podczas spotkań z PLK, szczególnie zależy na stworzeniu połączenia dwóch krańców województwa (Olsztyna i Ełku) z lotniskiem w Szymanach. - Wybór linii, które zostaną zmodernizowane został ustalony w wyniku konsultacji z samorządem, od którego zależy na które inwestycje kolejowe będą kierowane regionalne środki unijne na lata 2014 -20 - podkreśla rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

- Również samorząd decyduje o połączeniach kolejowych w obrębie województwa. Wsłuchując się w potrzeby w tym zakresie, ustalamy plan podwyższenia jakości infrastruktury kolejowej na Warmii i Mazurach - podsumowuje Dutkiewicz.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5