NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

PLK naprawiły most nad Bugiem. Będzie szybciej między Siedlcami a Czeremchą

| inf. prasowa 29.11.2017 149

PLK naprawiły most nad Bugiem. Będzie szybciej między Siedlcami a Czeremchą
Most nad Bugiem Fot. PKP PLK
PLK naprawiły most nad Bugiem. Będzie szybciej między Siedlcami a Czeremchą
PLK naprawiły most nad Bugiem. Będzie szybciej między Siedlcami a Czeremchą
PLK naprawiły most nad Bugiem. Będzie szybciej między Siedlcami a Czeremchą
Podniesienie prędkości pociągów oraz krótszy czas podróży to efekty prac na trasie Siedlce – Czeremcha na kolejowym moście nad Bugiem, przy stacji Fronołów. PKP Polskie Linie Kolejowe naprawiły i zabezpieczyły podwójną konstrukcję stalową oraz zwiększyły bezpieczeństwo. Wartość robót to ok. 6 mln zł netto.
Naprawa historycznego mostu nad Bugiem w miejscowości Mierzwice-Kolonia to możliwość skrócenia czasu przejazdu pociągów. Poprawi się prędkość i płynność jazdy, co przełoży się na sprawne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych na trasie Siedlce – Czeremcha.

W ramach zadania naprawiono uszkodzone elementy konstrukcji stalowej mostu, wymieniono podkłady (mostownice), poprawiono skrajnię obiektu, co umożliwi przejazd pociągom o większych gabarytach. PLK zadbały również o wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu. Na obiekcie zamontowano tzw. mostownice, elementy zapobiegające wykolejeniom. W trakcie prac remontowych ruch pociągów prowadzony był jednym torem na moście. Obecnie, po skończeniu robót, ruch odbywa się po obydwu torach przeprawy.

Most ozdobą krajobrazu

Naprawa uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej w obu kratownicach oraz zabezpieczenie ich przed korozją poprawiły wygląd obiektu, który jest charakterystycznym elementem krajobrazu. Most odzyskał swój historyczny blask. Na konstrukcję ponad 320-metrowego kolejowego mostu składają się trzy stalowe, kratowe przęsła, oparte na kamiennych filarach. Obiekt wybudowano w 1905 roku i do dzisiaj stanowi wizytówkę regionu.

7 miesięcy prac przy infrastrukturze

Prace na historycznym moście prowadzone były od końca marca 2017 r. do listopada 2017 r. w ramach zadania „Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach objazdowych 31, 32, 36 w ramach dwóch projektów: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” oraz „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Zadanie dofinansowane jest ze środków Funduszu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF). Prace prowadzi Track Tec Construction, w konsorcjum z firmą Intop Warszawa. Wartość całego zadania to ok. 200 mln zł netto, z tego 6 mln zł to prace na moście kolejowym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS