Za ponad 7 milionów złotych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontowały 5 mostów kolejowych w województwie lubelskim. Prace na kolejnych dwóch dobiegają końca.
Zmodernizowane mosty zlokalizowane są na czterech liniach kolejowych, ważnych zarówno dla ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego. Dwa obiekty znajdują się na linii nr 63 łączącej Dorohusk z Zawadówką. Kolejne mosty leżą na linii nr 7 z Warszawy Wschodniej do Dorohuska, linii nr 69 łączącej Rejowiec z Hrebennem oraz na linii nr 68 prowadzącej z Lublina do Przeworska.
Modernizacja w Krasnymstawie
PKP Polskie Linie Kolejowe SA kompleksowo przebudowały najistotniejszy dla lokalnego ruchu kolejowego most w Krasnymstawie na linii nr 69. Prace objęły jego konstrukcję oraz tory. Umocniony został także nasyp kolejowy, wybudowano nowe schody i barierki ochronne. Dzięki przebudowie obiekt zapewnia bezpieczną i zgodną z rozkładem jazdę składów regionalnych m.in. z Lublina do Rejowca i do Stalowej Woli.
Duży zakres prac objął także most nad rzeką Uherką w Chełmie. Zarządca infrastruktury oprócz ułożenia nowych torów, wymienił przęsła i przebudował przyczółki. Prace pozwoliły poprawić parametry obiektu (większy nacisk) i dostosować go do kolei szerokotorowych, co znacznie zwiększyło na tej linii możliwości pracy przewoźników towarowych.
40-letni wiadukt nad łącznicą Zadębie – Adampol oraz most nad rzeką Jelnia w Stalowej Woli przeszły naprawę konstrukcji i podpór. Takie same prace zostały wykonane na 170-metrowym moście granicznym nad Bugiem w Dorohusku. Ponadto wszystkie trzy obiekty zostały dostosowane do obsługi składów poruszających się po szerokich torach. Pozwoli to m.in. na sprawniejszy przejazd pociągów towarowych i pasażerskich zza wschodniej granicy do Polski.
Usprawnienia w ruchu towarowym
W województwie lubelskim PLK prowadzi również prace na dwóch innych obiektach. Remonty trwają na 111-letnim moście nad Potokiem Łosienieckim oraz na liczącym 60 lat wiadukcie nad rzeką Sopot. Oba obiekty przeszły już przebudowę konstrukcji. Obecnie prowadzone są prace torowe – tak zaplanowane, że nie mają wpływu na ruch pociągów. Po zakończeniu robót, pociągi pasażerskie pojadą 100 km/h. Najważniejszym efektem prac będzie jednak większa nośność obiektów, która w znacznym stopniu usprawni ruch towarowy. Koszt prac na 7 mostach w województwie lubelskim to ponad 7 mln zł.
Bieżące utrzymanie linii kolejowych oraz obiektów inżynieryjnych – mostów i wiaduktów jest nie mniej ważne, niż prowadzone obecnie na wielką skalę modernizacje. Dzięki stałej kontroli linii i szybkim naprawom, pociągi kursują zgodnie z rozkładem – bez ograniczeń prędkości. Prace przywracają również właściwy wygląd obiektów, które są świadectwem techniki kolejowej i często ciekawym, charakterystycznym elementem krajobrazu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.