NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PLK kończy remont na linii Gniezno – Sława Wlkp.

| Kasper Fiszer 08.08.2017 38

PLK kończy remont na linii Gniezno – Sława Wlkp.
Dworzec Rybno Wielkie na linii nr 377Fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
Do końca zmierzają prace na linii kolejowej nr 377. Na jej 12-kilometrowym fragmencie dopuszczalna prędkość ma wynosić 80 km/h. Tak szybko pojadą jednak wyłącznie pociągi towarowe. Na razie nie ma bowiem konkretnych planów wznowienia zamkniętego w 1995 r. ruchu pasażerskiego.
Jeszcze w tym miesiącu zakończyć mają się prace na wielkopolskiej linii nr 377 łączącej Gniezno-Winiary ze Sławą Wielkopolską. 39-kilometrowa trasa dziesięć lat temu została otwarta po długiej przerwie dla ruchu towarowego. Połączenia pasażerskie zlikwidowano tam w połowie lat 90. zeszłego stulecia i obecnie nie ma planów ich przywrócenia.

80 km/h na odcinku 12 km

– Remontujemy tę linię kolejową na 12-kilometrowym odcinku między stacjami Olekszyn i Stawiany – mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty zaczęły się w czerwcu tego roku i obejmują wymianę toru, likwidację rozjazdów na stacjach Kiszkowo oraz Rybno Wielkie i zastąpienie ich odcinkami torów oraz wymianę mostownic na jednym moście. – Wykonywane są też prace nawierzchniowe na przejazdach kolejowo-drogowych – podsumowuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Inwestycję realizuje poznański Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. – Koszt prac to około 8 mln zł netto – wskazuje Zbigniew Wolny. Kwota ta pozwoli na znaczącą poprawę parametrów technicznych trasy. Prędkość dopuszczalna między Olekszynem a Stawianami ma bowiem wynosić 80 km/h. PKP PLK nie odpowiedziały jednak wprost na nasze pytanie, czy spodziewany jest wzrost zainteresowania przewoźników po umożliwieniu szybszego przejazdu.

Za ten remont zapłaci już PKP PLK

Losy linii nr 377 były w ostatnim czasie bardzo nietypowe. W kilka lat po jej zamknięciu przywracający przejezdność remont sfinansował bowiem Operator Logistyczny Paliw Płynnych, który w okolicach Stawian ma swoją bazę paliwową. Od tamtego czasu na linii utrzymywany jest regularny ruch towarowy. Choć pojawiały się pomysły wznowienia połączeń osobowych, do tej pory składy pasażerskie przejechały trasę tylko kilkakrotnie – w ramach przejazdów specjalnych dla sympatyków kolejnictwa. Tym razem remont finansowany jest już w sposób bardziej powszechny. – Wydajemy środki własne naszej spółki – stwierdza Zbigniew Wolny z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jak informowaliśmy w czerwcu, PKP PLK zleciły także inne prace dotyczące linii łączącej Gniezno ze Sławą. Zarządca chce, by do końca roku na tej trasie powstał system zdalnego sterowania radiołącznością. Ma on objąć także odcinek linii nr 281 z Gniezna do Kcyni. Zamówienie wykonać ma Radionika sp. z.o.o.

W ostatnim okresie oferta pasażerska była szczątkowa

Ostatni raz tabela nr 388 obejmująca trasę Gniezno – Sława Wlkp. pojawiła się w sieciowym rozkładzie jazdy pociągów w 1995 r. Rozkład 1995/96 zakładał kursowanie tylko dwóch par pociągów, i to jedynie w dni nauki szkolnej. Przejazd całej trasy zajmował ok. 75 minut. Wszystkie pociągi zostały wykreślone jeszcze w trakcie obowiązywania rocznego grafiku połączeń, w grudniu 1995 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS